Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, izjavio je da će uklanjanje starog Savskog mosta početi u junu. Novi most će imati četiri saobraćajne trake, pešačku i biciklističku stazu, a rok za izgradnju je dve godine.
Stari Savski most (Foto: Pixabay)
- Paralelno sa tim krenuli smo da raščišćavamo prostor između Brankovog mosta, Tržnog centra "Ušće" i Hajata. Tu se pravi jedan veliki kružni tok i povezuju se Zemun, Bulevar Nikole Tesle i Bulevar Vladimira Popovića. U toku ove godine ćemo Bulevar Zorana Đinđića, koji dolazi do Ulice Milentija Popovića, da "provučemo" do Bulevara Vladimira Popovića i građani će odande moći da idu levo na veliku petlju i odmah na Brankov most za Zemun ili desno na Novi savski most. Kada pređete most, ulazite u tunel kod Ekonomskog fakulteta i izlazite kod Ulice despota Stefana. Praktično za par minuta povezujete danas dva najdalja dela grada. Završetak svega toga se poklapa sa puštanjem prve linije metroa, rekao je gradonačelnik gostujući na TV Happy.
On je naveo da taj projekat "osporavaju manje interesne grupe" koje su se pozivale na "herojski čin nekih ljudi", odnosno na spasavanje starog Savskog mosta od miniranja nacista prilikom oslobađanja Beograda u Drugom svetskom ratu 1944. godine. Šapić smatra da je stari Savski most imao važnu ulogu dok nisu izgrađeni drugi beogradski mostovi.
- Radimo novi Savski most sa četiri trake, sa pešačkom i biciklističkom stazom. Neće biti toliko kolapsa zato što je u poslednjih nekoliko godina sam od sebe izbacio količinu vozila koja prelaze preko njega. Sa mosta će se ulaziti u tunel kod (Bulevara) despota Stefana, rekao je Šapić.
Dodao je da će saobraćajni projekat koji se odnosi na veliku petlju, Novi savski most i tunel smanjiti za 14 procenata opterećenje saobraćaja u centru grada, a zagađenje za 12 odsto.
- Ovo je jedan od najvažnijih saobraćajnih projekata i moram da priznam da sam srećan što se to dešava dok sam ja na mestu gradonačelnika jer, kada ste u prilici da budete savremenik takvih promena i date svoj doprinos, to vam daje entuzijazam i volju za daljim radom, istakao je gradonačelnik.
Naveo je i da će se paralelno sa izgradnjom metroa raditi neki drugi veliki važni projekti i Beograd će za četiri do pet godina suštinski promeniti saobraćajnu infrastrukturu, saobraćajnu sliku, i to više neće biti isti grad, prenosi Blic.
Naglasio je da je usvajanjem odluke o razradi druge faze prve linije budućeg metroa konačno završen formalni deo u vezi sa prvom linijom, čime su se stekli uslovi za precizno definisanje buduće stanice metroa.
- Sada započinjemo eksproprijaciju u vezi sa budućim stanicama metroa. Negde će to podrazumevati uklanjanje objekta, kao u slučaju Tržnog centra "Staklenac" na Trgu republike, jer će tamo biti jedna od stanica. Metro zaista više nije neka imaginarna priča, a paralelno sa tim će se raditi neki drugi veliki važni projekti, rekao je Šapić.
Gradonačelnik je istakao da će se tramvajske šine od Cvetkove pijace do Ustaničke ulice premestiti na sredinu bulevara, dok će se od Ustaničke do Smederevskog puta bulevar proširiti za još dve saobraćajne trake, ali bez tramvajskog saobraćaja.
- Na poslednjem zasedanju Skupštine grada je ukinut plan za proširenje tramvajske mreže i time smo omogućili nesmetano proširenje Bulevara, uz rušenje samo tri-četiri objekta, naveo je Šapić.
Najavio je dalju rekonstrukciju beogradskih pijaca, izgradnju podzemnih garaža, kao i završetak spora sa BAS-om oko rešavanja izgradnje nove autobuske stanice, prenosi Blic.
Šapić je ukazao i na to da će izgradnjom pešačko-biciklističkog mosta od Ulice omladinskih brigada i žičarom iz Ulice Agostina Neta ka Adi Ciganliji biti omogućena bolja veza novobeogradskih blokova sa ovim beogradskim izletištem.