Aleksandar Antić, vršilac dužnosti direktora JP "Koridori Srbije", izjavio je juče da će auto-put od Rume do Šapca, uključujući i most preko reke Save, biti pušten u saobraćaj u septembru iduće godine.
Izgradnja puta - ilustracija (Foto: Depositphotos)
Antić je podsetio da je krajem jula ove godine spojen novi most na Savi kod Šapca, u okviru izgradnje auto-puta Ruma - Šabac i brze saobraćajnice Šabac - Loznica, prenosi Tanjug.
"Taj most je do sada realizovan s nekih 96 odsto. U ovom trenutku nam je prioritet da završimo trasu auto-puta od Rume do Šapca kako bi imali tu celinu da zajedno sa mostom pustimo u saobraćaj i rok za to nam je septembar 2023. godine", rekao je Antić gostujući na televiziji Pink.
Naglasio je da se intenzivno radi na toj deonici auto-puta i da je već počelo asfaltiranje.
"Kada je u pitanju brza saobraćajnica od Šapca do Loznice, u ovom trenutku pre svega radimo na teritoriji Loznice, na nekih 18 kilometara, a očekuje nas uskoro početak radova i na teritoriji Šapca", rekao je Antić.
Što se tiče Fruškogorskog koridora, Antić je rekao da tu postoje dva ključna objekta - tunel Iriški venac, kroz Frušku goru, koji će biti dugačak oko 3.550 metara i most preko Dunava koji će povezivati kaćku stranu sa Petrovaradinom.
Na ulaznom i izlaznom portalu tunela osigurane su sve kosine, pripremljeni ulazni portali i krenulo se u bušenje desne tunelske cevi.
"Ti prvi koraci moraju da idu u laganom ritmu i ti koraci, u prvim danima, su 0,6 metara dnevno. Dok se ne uđe dublje u Frušku goru, mora sve da se drži vrlo stabilno, sada smo u toj kritičnoj fazi tako da je do sada izbušeno 25 metara tunela", naveo je Antić.
Kada je u pitanju most, naveo je da je prvo izgrađen pomoćni most sa koga se gradi glavni most, te dodao da je do sada urađeno 140 od 387 šipova tog budućeg mosta.
Govoreći o Moravskom koridoru, naveo je da je to veoma značajan projekat koji povezuje kordore 10 i 11. Trenutno se izvode radovi na oko 90km puta, a najintenzivnije se radi na deonici od Pojata do Kruševca, pa bi trebalo da u naredna dva meseca imamo auto-put do Kruševca.
Kada je u pitanju auto-put Niš-Merdare, naveo je da se trenutno radi prva poddeonica do Merošine koja je kratka (5,5 kilometra), ali je za ljude u tom kraju važna i biće završena u aprilu ili maju sledeće godine.
Istakao je da se u Srbiji trenutno gradi deset auto-puteva i brzih saobraćajnica.
"To je novih 502 kilometra saobraćajne infrastrukture koju Srbija u ovom trenutku gradi i to je zaista fantastičan uspeh, pogotovo uzimajući u obzir sve okolnosti i vreme u kojem živimo, opštu krizu", rekao je Antić.
Istakao je da se ni sa jednim infrastrukturnim projektom nije stalo, da su svi u punom intenzitetu i da se na svima radi izuzetno dobro i kvalitetno.