Grad Beograd stavio je na javni uvid plan detaljne razrade druge faze linije 1 metroa, koji predviđa novi način izgradnje tunela od Pančevačkog mosta do Karaburme, kao i dodatni krak trase od Banovog brda do Groblja Orlovača.
Metro - ilustracija (Foto: Pixabay)
Sekretarijat za urbanizam je objavio javni uvid u Nacrt plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, sa elementima detaljne razrade druge faze prve linije metroa i izveštajem o strateškoj proceni uticaja plana na životnu sredinu, piše Nova ekonomija.
U planu se navodi da je zbog promene u načinu vođenja trase došlo do devijacije trase u zoni od Pančevačkog mosta do naselja Mirijevo.
Prema prethodnom planu, izgradnja deonice od stanice Pančevački most do Mirijeva bila je planirana u otvorenom iskopu (cut&cover) u dužini od oko 5,7 kilometra. Sada je odlučeno da se i ova deonica gradi u dubokom tunelu kao i prvi deo linije 1 (od stanice Bele vode do Pančevačkog mosta).
U plan šinskih sistema je unet i novi krak prve metro linije, u dužini od oko 7,2 kilometara, koji će ići od Banovog brda ka Groblju Orlovača i planiranom depou JGP Vrbin potok. Ovaj krak se planira podzemno.
Sa prve linije je izbačena stanica Višnjička, tako da posle stanice Ada Huja sledi stanica Karaburma. Ukrštanje autobuskih linija javnog gradskog transporta i prve linije metroa će biti na stanici Ada Huja umesto na stanici Višnjička.
U produžetku prve linije metroa predviđen je i prostor za gariranje. Radi se o tehničkom objektu u kome se može planirati smeštaj dela garnitura vozova tokom noći da bi se smanjili troškovi usled praznih vožnji između početne i krajnje stanice.
Površina detaljne razrade druge faze linije 1 iznosi 94,01 hektara, a površina nadzemnih zona iznosi 60,92 hektara, prenosi Nova ekonomija.
Javni uvid traje od 7. novembra do 8. decembra, do kada zainteresovana lica mogu da dostave primedbe na planirana rešenja. 22. decembra biće održana javna sednica Komisije za planove.