80-tih godina prošlog veka počele su aktivnosti na realizaciji "Istočne obilaznice" izradom Uslova za uređenje prostora, po kojima je počela eksproprijacija parcela, kao i izradom tehničke dokumentacije, glavnog projekta "Istočna magistrala" u dužini od 8,6km koji je izradio Institut za puteve Beograd.
Širi prikaz PDR "Istočna obilaznica ul. Železnička-Bivoljski most" (Foto: Printscreen/PDR)
Neizgrađene parecele i danas čekaju asfalt, a građani Kruševca da se tranzitni i teretni saobraćaj izuzme iz urbane zone.
Sada je na javni uvid stavljen nacrt Plana detaljne regulacije dela "Istočna obilaznica", ulica Kneza Miloša – Mudrakovački most u Kruševcu.
Prostor plana ograničen je sa severne strane ukrštajem ulice Kneza Miloša sa Istočnom obilaznicom, sa istočne strane granicom PGR-a "Istok 1", a na zapadu granicom pojasa eksproprijacije u dužini od planiranog ukrštaja ulice Kneza Miloša do Mudrakovačkog mosta (približno u dužini od 2.200m), piše eKapija.
Katastarske parcele u obuhvatu plana pripadaju katastarskim opštinama: Parunovac, Malo Golovode i Veliko Golovode, a njegova površina iznosi 8,98ha.
- Prostor plana je neizgrađen, jer se godinama isti čuvao za realizaciju planirane trase "Istočne obilaznice". Evidentiran je jedan objekat u funkciji poljoprivrede i vodotok (potok) čiji se tok povremeno javlja u kišnim periodima, poznatiji kao "Braljinski jaz". Ostatak područja ispresecan je nekategorisanim, poljskim putevima i stazama koji se pojedinačno koriste kao pristupi baštama i njivama - navodi se u PDR.
Postojeći objekat sagrađen u pojasu eksproprijacije, trase državnog puta planira se za uklanjanje, prenosi eKapija.
Planom je definisan deo trase "Istočne obilaznice" kojom će se preko petlje "Kruševac-Istok" omogućiti povezivanje na državni put IA reda (auto-put E761, deonica Pojate – Preljina, tzv. "Moravski koridor").
Planirani profil saobraćajnice se sastoji od dve kolovozne trake širine po 8,0 metara (po dve saobraćajne trake širine 4,0 metra), sa razdelnim ostrvom širine 3,0 metra i sa obostranim trotoarima širine 3,0 metra. Preostalo zemljište u pojasu regulacije planirano je za ozelenjavanje.
Namena prostora obuhvaćenog planom je izgradnja linijskih objekata infrastrukture, obilazne saobraćajnice sa ciljem izbacivanja tranzitnog saobraćaja iz centralnih gradskih prostora i u ovoj fazi povezivanje sa državnim putem IIB reda preko nastavka ulice Kneza Miloša.
Na trasi ove deonice planirani su: ukrštaj Istočne obilaznice sa planiranom trasom opštinskog puta za aerodrom Rosulje i servisnom saobraćajnicom kao veza sa sportsko rekreativnim centrom "Rasina" i ukrštaj Istočne obilaznice sa državnim putem IIB reda br. 415, navodi eKapija.
Do 29. oktobra traje javni uvid u nacrt PDR, čiji je obrađivač JP za urbanizam i projektovanje Kruševac, nakon čega će biti održana sednica Komisije za planove grada Kruševca.