Deonica Novi Sad – Subotica je treća deonica brze pruge koja se radi u okviru rekonstrukcije i izgradnje brze pruge Beograd – Budimpešta.
Kako napreduju radovi na železničkoj stanici u Novom Sadu, u okviru druge faze, i nadvožnjaku u Partizanskoj ulici, pogledajte u videu:
U okviru prve faze radova – koja obuhvatala prva tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek – rekonstruisani su stanični peroni, temelji perona i nadstrešnica, kao i šahtovi za kišnu kanalizaciju, dok su drugom fazom obuhvaćeni radovi na preostalim kolosecima, navodi portal Vojvodina uživo.
Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika u dužini od 30m imaće i stepenišnu konstrukciju, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.
Ovo je prva rekonstrukcija železničke stanice u Novom Sadu od 1964. godine, kada je izgrađena.
Portal Vojvodina uživo podseća da je obnova započeta u septembru 2021. godine. Prva faza radova je završena i 19. marta je otvorena pruga Beograd – Novi Sad.
Radove izvodi kineski konzorcijum "China Railway International" i "China Communications Construction Company", a vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara. Završetak radova planiran je do kraja 2024. godine.