Centar za lokalnu samoupravu smatra da je odluka Grada Beograda da se u Krnjači gradi terminal za rasute terete nove beogradske luke višestruko je problematična.
Prevoz građevinskog materijala (Foto: Pixabay)
Pored potencijalno negativnog uticaja na rezervat prirode "Bara Reva", glavni problem je logistički, navodi se u saopštenju.
Predviđeno je da terminal bude na levoj obali Dunava, dok je industrijski, saobraćajni i komercijalni centar Beograda na desnoj. Betonska i asfaltna baza, kamen i šljunak imaju najveće potrošače na suprotnoj obali reke. Ovo bi značilo da bi se sav rasuti teret morao prevoziti preko dotrajalog i već preopterećenog Pančevačkog mosta, prenosi eKapija.
O bezbednosnim i saobraćajnim posledicama ovakvog rešenja, suvišno je i govoriti. Velika potrošnja je i na Novom Beogradu, što bi podrazumevalo još jedan prelazak reke za teret, upozorava CLS u dopisu za medije.
- Pitanje lokacije buduće beogradske luke i njenih terminala jeste strateško za našu prestonicu i odrediće njen razvoj u decenijama koje dolaze. Pozivam relevantne aktere da se ne žuri sa odlukom i da sve stručne i privredne organizacije budu uključene u njeno donošenje, izjavio je direktor CLS-a Nikola Jovanović.