INFONET-468X60-BANNER

Ministarstvo izdalo građevinsku dozvolu za staničnu zgradu na Prokopu

01.08.2022. | Politika

Kompanija "Rejlvej siti", koja je finansijer i partner države u izgradnji stanične zgrade i komercijalnih sadržaja u glavnoj železničkoj stanici "Beograd centar", navodi za Politiku da će objekat biti završen do kraja 2023. godine, a potom sledi opremanje.

Budući izgled stanične zgrade Prokopa (Foto: Urbanistički centar doo Beograd)

Na Dan građevinara Srbije još jedno gradilište u Beogradu moglo bi da bude otvoreno. Tog 8. avgusta po ko zna koji put majstori će stići u "Beograd centar", poznatiji kao Prokop, da konačno završe ono što se gradi već 45 godina – glavnu železničku stanicu. Njihov deo posla biće da podignu ono što između auto-puta i Ulice Prokop nedostaje da bi ovaj infrastrukturni projekat bio kompletan – staničnu zgradu, piše Politika.

Uvidom u Centralnu evidenciju objedinjenih procedura za izdavanje građevinskih dozvola vidi se da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture pre 10 dana izdalo građevinsku dozvolu za izgradnju stanične zgrade sa parkingom, 88 mesta, ukupne površine 5.650 kvadratnih metara sa natkrivenim izlazima sa perona jedan i šest čija je površina oko 600 kvadrata. U tom dokumentu piše da je predračunska vrednost radova 1,77 milijardi dinara bez PDV-a i da se investitor obavezuje da pre početka izvođenja radova prijavi njihov početak resornom ministarstvu, što je uobičajena procedura pre otvaranja svakog gradilišta kada se gradi po zakonu, navodi Politika.

Saradnja države i

Saradnja države i "Rejlvej sitija" ozvaničena je u drugoj polovini 2020. (Foto: Urbanistički centar doo Beograd)

Za putnike je svakako najvažnije da na Prokopu, koji je projektovan i viđen kao centralna putnička stanica savremenog Beogradskog železničkog čvora, što pre dobiju staničnu zgradu sa čekaonicama i šalterima.

Saradnja države i "Rejlvej sitija" ozvaničena je u drugoj polovini 2020. kada je potpisan ugovor na osnovu poziva Republike Srbije iz 2019. za partnerstvo u ovom poslu. Taj ugovor predvideo je da država uloži zemljište i omogući gradnju na već izgrađenim objektima i svim parcelama u svom vlasništvu na železničkoj stanici, a da privatni partner (firma čiji je jedan od vlasnika biznismen Branislav Grujić) izgradi staničnu zgradu, komercijalne sadržaje i parkinge. Ugovor, koji se ubrzo našao pod lupom "Transparentnosti Srbija", predvideo je faznu gradnju i to da se u prvoj fazi izgradi upravo stanična zgrada i deo parking-prostora. Partner se obavezao i da finansira izgradnju stanične zgrade u skladu sa građevinskom dozvolom, dok će izgradnja drugih objekata biti u skladu sa tržišnom i poslovnom politikom partnera, piše Politika.

Otkako je ozvaničeno ovo partnerstvo, najavljivan je brzi početak gradnje, ali od toga nije bilo ništa, pa ni od najave da će prvi radovi na ploči krenuti u toku jeseni 2021. Odlaganju početka gradnje stanične zgrade svakako je doprinelo i pomeranje rokova za završetak same ploče, čija nosivost je u međuvremenu ispitivana. Otkako je predstavljeno idejno rešenje za zgradu, šira javnost nije bila u prilici da se detaljnije upozna sa njenim budućim sadržajima, ali u nezvaničnim razgovorima sa predstavnicima železnice, upućenim u posao izgradnje ovog staničnog objekta, Politika saznaje da je projektantski i sadržajno vrlo dobro osmišljen.

Planirani izgled glažve železničke stanice

Planirani izgled glažve železničke stanice (Foto: Urbanistički centar doo Beograd)

Ako bi trebalo da se slikovito predstavi koliko se od prvih radova do danas čekao početak gradnje stanične zgrade na Prokopu, centralnom železničkom čvorištu savremenog prestoničkog železničkog čvora, to bi izgledalo ovako – Beograd je formalno promenio četiri države čija je prestonica bio, u vladi su se izmenjali brojni ministri zaduženi za saobraćaj i infrastrukturu, karte kondukteri više ne overavaju nego skeniraju, a šine su uveliko otišle iz Savskog amfiteatra gde je počela istorija srpskih železnica, opisuje Politika.

Stanica sa svim pratećim objektima i infrastrukturom pod imenom "Vrata Srbije" predstavljaće moderan, funkcionalan i bezbedan kompleks za opsluživanje putnika i transport robe, sedište domaćih i inostranih kompanija i prijem posetilaca koji već danas pokazuju interesovanje za projekat na koji se čeka više od pola veka, navode u "Rejlvej sitiju".

– Ovaj za državu strateški važan projekat "Rejlvej siti" realizuje sa Republikom Srbijom, "Infrastrukturom železnice" i brojnim drugim subjektima, republičkim i lokalnim institucijama, domaćim renomiranim firmama i inostranim resursima u koji će se uložiti oko 15 miliona evra – ističu u ovoj kompaniji.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;