Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović izjavio je da je veoma ponosan što je sa francuskim partnerima započet projekat Beogradski metro, dodavši da su u Francuskoj uspeli da spoje železničku stanicu sa gradskim metroom i to je svakako jedan od izazova koji zajedničkim radom moramo da rešimo na ovom izazovnom projektu, navodi se u saopštenju.
Metro - ilustracija (Foto: Pixabay)
Nakon obilaska "Metro linija B" u Lionu, a potom i obilaska izgradnje projekta koji ima za cilj efikasno spajanje železničke stanice i metro linije takođe u Lionu, Momirović je izrazio zadovoljstvo "što su naši partneri videli koliko smo čvrsto rešeni da realizujemo projekat Beogradskog metroa, koji je jedan od najvećih projekata koji Vlada Republike Srbije realizuje u ovom trenutku".
Ministar je naglasio, dodaje se, da taj projekat neće biti kompletno završen ako ne spojimo našu centralnu železničku stanicu Prokop sa metroom, istakavši da "ćemo to uraditi, to je naša čvrsta odluka", prenosi N1.
"Metro u Lionu, koji je po strukturi i veličini vrlo sličan budućem metrou u Beogradu dugačak je 32 kilometra i ima četiri linije. Beogradski metro će u sistem vraćati do 20 odsto energije, što je izuzetno važno za uštedu energije i novca, a na ovaj način će se dodatno rešiti pitanje ekologije i zdravog životnog okruženja u glavnom gradu. Prva linija imaće 28 vozova sa po tri vagona, koji će prevoziti 435 osoba", navodi se.
Delegacija resornog ministarstva je nakon obilaska radova održala više sastanaka koji se tiču Beogradskog metroa i sa francuskim partnerima razgovaralo se o budućoj saradnji.
Momirović se sastao i sa direktorom kompanije "Ežis" Oliverom Buvarom, koja je angažovana na izgradnji Beogradskog metroa, koji je tom prilikom rekao da je počastvovan zbog učešća u projektu koji je jedan od najvećih u Evropi u narednoj deceniji, izveštava N1.
- Metro je uvek ključna investicija za ekonomski razvoj i izražavam punu posvećenost uspehu projekta Beogradskog metroa sa krajnjim rokom do 2028. godine, rekao je Buvar.