Uprkos trenutno nepovoljnoj ekonomskoj situaciji Bosch je u Srbiji razvio nove projekte i tržištu ponudio inovativne proizvode. U poslovnoj 2009. godini promet se na domaćem tržištu smanjio za 22 procenta, na 19 milliona evra, uključujući i promet u Crnoj Gori.
Tokom 2009. broj zaposlenih u grupi Bosch u Srbiji povećao se sa 39 na 47. Bosch očekuje da će se u 2010. godini poslovanje stabilizovati i da će promet porasti za 8%.
Robert Bosch d.o.o. je otvorio novo odeljenje Automotive u kome se radi na stvaranju kompletne baze podataka vozila i tehničke specifikacije, integrisanih sistema i komponenti za vozila. Beograd je trenutno četvrta lokacija u svetu sa ovakvim odeljenjem, posle Karlsruea u Nemačkoj, Sao Paola u Brazilu i Singapura.
U tu svrhu je 2009. godine u Beogradu otvoreno 12 novih radnih mesta. Stalno istraživanje, obimna baza podataka i sistematsko informisanje pomažu kompaniji da predvide trendove na postprodajnom tržištu autodelova. “Osim toga na osnovu dobrih rezultata ovog novog odeljenja u Srbiji, možemo da očekujemo nove zadatke iz naše centrale,” rekla je Jovanka Jovanović, generalni direktor Robert Boscha Srbija.
U 2009. god. moderni trening centar za mehaničare je postao duplo veći zahvaljujući saradnji sa mrežom Bosch Car Service i Bosch Diesel centrom Žeravica u Novom Miloševu. Trenutno svi zainteresovani automehaničari mogu da u njemu pohađaju neki od 10 specijalističkih treninga na srpskom jeziku koji su u ponudi.
Od marta 2010. u Srbiji se za program termotehnike sada umesto brenda Junkers koristi brend Bosch. Ova promena brenda je tokom ove godine implementirana u sedam zemalja istočne i jugoistočne Evrope. Bosch termotehnika planira da ovu promenu brenda iskoristi za dalje širenje svog programa energetsko-efikasnog grejanja i rešenja za toplu vodu.
“Potražnja za najsavremenijom tehnologijom raste i taj trend će nam pomoći da ojačamo našu poziciju na tržištu,” rekao je Tomas Bajer, generalni direktor regiona Bosch Adria na godišnjoj konferenciji za štampu u Beogradu. “Mi smo uvereni u potencijale ovog regiona: modernizacija sistema za grejanje je prvi korak u obnovi energetske efikasnosti”, rekao je Darko Mužević, direktor odeljenja termotehnike za region Adria.
Bosch odeljenje električnih alata glavni deo prometa je ostvario prodajom proizvoda koji nisu stariji od dve godine. U Srbiji su u 2009. godini takvi alati iznosili 38 procenata od prometa. Na tržištu se pojavilo 120 novih alata.
Bežični alati sa litijum-jonskom tehnologijom postaju takođe sve popularniji u Srbiji. Na tržištu se pojavila serija novih proizvoda sa litijum-jonskom tehnologijom: profesionalni plavi alat 3.6 V do 36 V, zatim prve bežične CISO baštenske makaze, četvrta generacija IXO odvijača koji je najprodavaniji DIY alat u svetu, prodat u preko 8 miliona primeraka.
Prodaja bežičnog alata je u porastu i u odnosu na 2008. godinu prodaja je u Srbiji porasla za 3 procenta. U 2009. godini Bosch je u Srbiji plasirao potpuno novi program mernog alata pod nazivom CST/berger.
Početkom 2010. Bosch je treći put donirao edukativnu radionicu za decu ulice koju organizuje Centar za integraciju mladih. Radionice koje su započete 2008. osmišljene su za edukaciju i socijalizaciju dece ulice. U proseku svaku radionicu pohađa 10 do 15 dece uzrasta između 6 i 18 godina.
Robert Bosch d.o.o. u Srbiji: Robert Bosch d.o.o. je regionalna filijala grupe Bosch. Sa sedištem u Beogradu, osnovana je 2006, i takođe je odgovorna za poslovanje Boscha u Crnoj Gori. Na ovim tržištima Bosch distribuira proizvode iz oblasti automobilske tehnologije, električnih alata, termotehnike pod brendovima Bosch, Skil, Dremel, Buderus i CST/berger.