Nacrt plana detaljne regulacije dela Zrenjaninskog puta sa kontaktnim područjem, od kanala Sebeš do sabraćajnice Severna tangenta (petlje Kovilovo), Grad Beograd je stavio na rani javni uvid.
Zrenjaninski put (Foto: Beograd.rs / Plan detaljne regulacije)
Urbanistički zavod Beograda ovim planom predviđa da ova magistralna saobraćajnica dobije tramvajski saobraćaj, kružne tokove, obostrane trotoare, biciklističke staze i drvorede.
Saobraćajnica Zrenjaninski put jedan je od severnih ulaznih pravaca u Beograd, a za stanovnike kontaktnih naselja predstavlja jedinu vezu sa Beogradom.
Usled neplanske izgradnje, neizgrađenih trotoara, kao i neregularno parkiranih vozila, ovaj magistralni potez je postao nebezbedan i nekomforan sa čestim prekidima saobraćajnih tokova - navodi se u planu.
Nakon razmatranja više varijanti, Zrenjaninski put će ovim planskim rešenjem dobiti razdelno ostrvo širine 8 metara u središtu saobraćajnice, za javni linijski prevoz (tramvaj i autobus), po dve vozne trake po smeru širine 3,25 m svaka, obostrane jednosmerne biciklističke staze širine 1,1m i zaštitne pojaseve od 0,75m, kao i obostrane trotoare promenljive širine, koji najvećim delom prate katastarsku parcelu saobraćajnice.
Tramvajska trasa pružaće se središnjim razdelnim ostrvom, a planirano je da šine idu od Pančevačkog mosta do denivelisanog pristupa za groblje "Zbeg", gde su prema PGR-u šinskih sistema i razvojnim planovima Sekretarijata za javni prevoz planirani terminus i depo (van granice ovog plana).
Trase postojećih autobuskih linija se zadržavaju, s tim da se autobuski prevoz odvija u središnjem razdelnom ostrvu, zajedno sa tramvajskim, a i stajališta će im biti zajednička. U planu je i uvođenje novih autobuskih linija duž ulica Ivana Milutinovića – Put za Ovču i Bratstva i jedinstva.
Na Zrenjaninskom putu u okviru plana predviđene su i tri kružne raskrsnice:
- na približno km 0+585 sa ulicama Lužičkom i Popova bara nova 1;
- na približno km 1+370 sa ulicama Ivana Milutinovića i Put za Ovču,
- na približno km 2+492 sa ulicama Bratstva i jedinstva i Kikindskom.
Ostale raskrsnice su tipa uliv/izliv.
Profil ulice Bratstva i jedinstva je preuzet iz važećeg Plana, sa kolovozom od 3 trake uključujući traku za javni gradski prevoz ukupne širine 10,5m i trotoarima promenljive širine, s tim da je važeći Plan stavljen van snage u zoni proširenja zbog kružne raskrsnice.
Ulica Put za Ovču je planirana sa kolovozom širine 7m, dvosmernom biciklističkom stazom širine 2,25m i zaštitnim pojasom od 0,75m sa leve strane i zelenilom širine 3,5m sa desne strane i sa obostranim trotoarima promenljive širine.
Ulica Ivana Milutinovića koja je nastavak Puta za Ovču, je planirana sa kolovozom širine 7m i data je njena regulaciona širina predviđena PGR-om.
Plan je na javnom uvidu do 22. marta.