Ministarstvo građevinarstva najavljuje da bi deonica od Novog Beograda do Surčina, koja će auto-put Miloš Veliki učiniti bližim glavnom gradu i lakše dostupnom Beograđanima, trebalo da bude okončana do kraja ove godine.
Petlja - ilustracija (Foto: Pixabay)
Specifičnost ove deonice je u tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno gradsko područje, pa tako i zahteva posebnu tehnologiju izgradnje, a najavljeno je da će uz put biti napravljena i biciklistička i pešačka staza.
Trasa od Novog Beograda do Surčinske petlje trebalo bi da auto-put Miloš Veliki učini pristupačnijim stanovnicima centralnih gradskih opština, jer oni trenutno moraju da putuju auto-putem Beograd-Zagreb do obilaznice oko Beograda da bi se uključili na novu saobraćajnicu ka Čačku. Kada ovaj deo puta bude završen, vozači će moći da se uključe iz Vojvođanske ulice, gde je najavljena izgradnja kružnog toka. Na drugom kraju deonice, u Surčinu, biće izgrađena još jedna petlja.
- Surčinska petlja u sklopu ovog auto-puta, nalazi se odmah iza petlje koja je već izgrađena u okviru deonice Surčin - Obrenovac, a te dve petlje će u budućnosti da budu jedna nova Autokomanda. Kada pogledamo u perspektivi, petlja rasterećuje saobraćaj i kontrolisano ga odvodi na desnu stranu, a druga na levu stranu prema obali Save, odnosno u budućnosti prema našem nacionalnom stadionu čija je izgradnja planirana na tom mestu - rekao je Nemanja Mutić, odgovorni izvođač radova iz kompanije CCCC, a objavili su Putevi Srbije.
Dodao je da su prošle godine, 15. januara, krenuli agresivno sa radovima na servisnoj saobraćajnici u kompletnoj dužini od osam kilometara koja prati glavnu trasu:
- Do decembra smo izgradili više od 72% kompletnog nasipa. Pošto smo precizno planirali naše radove, sav materijal koji je potreban za završetak tog posla smo već dopremili. U kompletnom smislu fizičke realizacije ovog projekta, ova saobraćajnica je završena više od 40% - rekao je Mutić.
Gradska magistralna saobraćajnica je projektovana za brzinu kretanja vozila od 80 kilometara na čas u dužini od 7,9 kilometara. Predviđene su po tri trake po smeru, razdelni pojas od pet metara, pešačke staze širine po dva metra i bankine. Na trasi će biti tri mosta, jedan most-kanal i jedan nadvožnjak.
Komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom China Communications Construction Company Ltd za izgradnju deonice od Novog Beograda do Surčina, vredan 70,5mil USD potpisan je u avgustu 2019. i tada je najavljeno da će ona biti završena do novembra 2021. Radovi na ovoj trasi trebalo je da počnu u martu 2020. godine, ali je početak izgradnje odložen zbog epidemije virusa korona. Radovi su počeli godinu dana kasnije, u martu prošle godine, sa rokom izgradnje od 18 meseci, što znači da bi trebalo da budu okončani u septembru.