Nakon sastanka sa predstavnicima grada Zrenjanina i direktorom Koridora Srbije Aleksandrom Antićem, ministar građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Tomislav Momirović najavio je početak izgradnje auto-puta Beograd - Zrenjanin za 20. februara iduće godine.
Ilustracija - auto-put (Foto: Pixabay)
Očekuje se da će izgradnja deonice autoputa Beograd - Zrenjanin - Novi Sad trajati nekoliko godina. Biće dugačka 105km, dok je 36km vezano za Zrenjanin.
Ministar Momirović istakao je da se vredno radi kako bi bio potpisan komercijalni ugovor, doveden investitor, eksproprisan teren, kao i da se ceo proces privodi kraju.
Predviđena je izgradnja tri petlje, a gradiće se i 21 nadvožnjak, odnosno propust koji će omogućiti veze sa postojećim saobraćajnicama i veze sa atarskim putevima kako bi nesmetano mogla da se odvija poljoprivredna proizvodnja.
Direktor Sektora za nadzor u Koridorima Srbije Ivan Pavlović rekao je da je kompletna deonica duga 105 kilometara, od kojih je gotovo 100 kilometara pun profil auto-puta, a ostatak od oko pet kilometara, u zoni petlje Kać, kod Novog Sada, u profilu brze saobraćajnice. Na početku i završetku trase predviđene su čeone naplatne rampe, a duž trase i četiri odmorišta s pratećim sadržajima, dva parkinga i tri baze za održavanje puta. Predviđeno je i šest ukrštanja s državnim putevima, koja će se rešiti izgradnjom nadvožnjaka. Razgovaralo se i o pristupnim saobraćajnicama do petlji u samom gradu, Zrenjanin-Ečka i Zrenjanin-zapad, kako bi se saobraćaj iz grada izveo na auto-put na najefikasniji način, navedeno je na sajtu Grada.
Od petlje Ečka biće 51km do auto-puta Beograd-Subotica, 44km do auto-puta od Beograda ka Šidu preko Fruškogorskog koridora, odakle će biti 21km dužine auto-puta do Rume.
- Ako posmatramo petlju Zrenjanin-Zapad, koja će biti važna za građane u Zrenjaninu, petlja Ečka će biti važna za industriju, za 105km vi ste u Šapcu, a nekad su Šabac i Zrenjanin delovali da su na dva kraja sveta i sutra će to biti putovanje manje od sat vremena - rekao je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić i dodao da to infrastrukturno približava Zrenjanin celoj Srbiji.
- 30% te saobraćajnice će prolaziti teritorijom grada Zrenjanina, to će otvoriti potpuno nove razvojne perspektive grada i kada se na to nadoveže nova industrijska zona, Zrenjanin više neće biti isti grad. Ono što je najznačajnije za Zrenjanince, jeste da će se otvoriti veliki broj radnih mesta, da će plate značajno porasti i ono što je sigurno da će se desiti, jeste da će se veliki broj ljudi ili vratiti u Zrenjanin, ili doseliti. Investitori će se orijentisati ka novoj saobraćajnici, a govorimo o punom profilu autoputa, koji će izgledati kao što danas izgledaju autoputevi Beograd-Niš, Beograd-Novi sad ili Beograd-Čačak. Zrenjaninci danas treba da imaju u vidu da će za nekoliko godina biti udaljeni od aerodroma manje od 40 minuta, praktično će biti grad koji ima aerodrom u svom okruženju, što daje potpuno drugačiju viziju gradu i ono što će se dešavati u njegovom razvoju sada možemo samo da naslutimo, ali nema sumnje da će značajno popraviti njegovu ekonomsku perspektivu - istakao je ministar Momirović, prenosi sajt Grada Zrenjanin.