Izmenama i dopunama plana generalne regulacije Beograda, predviđena je izgradnja kabinske žičare - gondole od Novog Beograda do Košutnjaka, preko Ade Ciganlije i Makiša. U prvoj fazi gradiće se od Novog Beograda do Ade Ciganlije i Makiša, a u drugoj fazi od Makiša preko Banovog Brda do Košutnjaka.
Ilustracija - gondola (Foto: Pixabay)
- Visinu stubova odrediti prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare i prema uslovu da omogućava neometan kopneni i rečni saobraćaj, odnosno obezbeđuje da donja konstrukcija gondole bude na udaljenju većem od 4,5m od najviše tačke javne saobraćajne površine, 6m od nivoa koridora primarnih infrastrukturnih vodova i 12m od nivoa reke pri najvišem vodostaju - navodi se u dokumentu.
Planirano je da stanice gondole budu u blizini stajališta javnog gradskog prevoza, kao i na prostoru u neposrednoj blizini uz izgrađenu saobraćajnu infrastrukturu (trotoare, parkirališta, biciklističke staze).
Izgradnja ove gondole najavljuje se od 2003. godine, a za onu od Novog Beograda do Kalemegdana potrebna su dodatna istraživanja.
U Savskom amfiteatru planiraju se dva mosta
Jedan od mostova (moguća je i tunelska veza), imao bi funkciju integrisanja prostora na desnoj i levoj obali Save, lako dostupan za pešački i javni saobraćaj, a drugi magistralnog ranga, koji bi primarnu uličnu mrežu leve obale Save povezivao sa primarnom mrežom na desnoj obali Save.
Pored navedenog značajno je pomenuti i planiranu vezu Savske i Dunavske padine koja bi se ostvarila tunelom za drumski saobraćaj.
- Tunel je planiran kao produžetak starog Savskog mosta i pruža se ispod Terazijskog grebena ka ulici Despota Stefana. Tačna pozicija tunela data je Planom detaljne regulacije tunelske veze savske i dunavske padine GO Stari grad, Savski venac i Palilula. Navedena tunelska deonica prema funkcionalnom rangu je u rangu magistralne saobraćajnice. Ovaj saobraćajni pravac ima pored ostalog zadatak rasterećenja centralnog gradskog područja od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd-Savski amfitetar-Ada Huja - piše u planu.
Integracija vodnog saobraćaja u sistem javnog prevoza
Samim izlaskom na dve reke Beograd ima dobre predispozicije za organizovanje prevoza putnika vodnim putem, a kako se u izmenama PGR-a navodi, neke od pristana za brodove koji bi saobraćali u sistemu javnog transporta putnika moguće organizovati u zoni sledećih lokacija: SC Gale Muškatirović, Savski amfiteatar u zoni Brankovog mosta, pristanište, Beogradski sajam, Ada Ciganlija, Ada Huja, Hotel Jugoslavija, Zemun, Brodogradilište, Beograd na vodi, Blok 45, Blok 70, zona Pančevačkog mosta, most Mihajlo Pupin, Višnjica, sa vojvođanske strane na obali Dunava.
- Pored navedenih lokacija u slučaju procenjenih potreba (u saradnji sa Sekretarijatom za javni prevoz) moguće je pristane za funkcionisanje brodova u sistemu javnog prevoza putnika organizovati i na nekim drugim lokacijama na obali Save i Dunava - naovdi se.
Ukinute dve lokacije za javne garaže
Ovim izmenana Plan generalne regulacije mreže javnih garaža stavlja se van snage u delu vezanom za garaže JG 200 - Malajnička i JG 116 - Stari Merkator, tako što se te dve lokaciju ukidaju iz Plana.
Centar za vodene sportove u Bloku 44
Planom je u Bloku 44 na Novom Beogradu predviđena gradnja Centra za vodene sportove na površini od oko 6,85ha.
Kako se ističe, sve intervencije treba realizovati u skladu sa pravilima za sportsko-rekreativne komplekse. Maksimalni indeks zauzetosti na parceli je 40%, a sve intervencije treba izvesti u okviru građevinskih linija definisanih na rastojanju minimalno 5m od regulacionih linija pristupnih saobraćajnica i granica parcele.
Minimalni procenat slobodnih i zelenih površina je 60%, a minimalni procenat zelenih površina u direktnom kontaktu sa tlom je 30%.
Institut i naučno istraživački centar u Zemun polju
Institut i naučno istraživački centar planiran je na teritoriji Zemun polja uz saobraćajnicu Batajnički put. Planirane su tri prostorno-funkcionalne celine: Direkcija za nacionalne referentne laboratorije, kompleks Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i klaster mešovite namene.
Promene na Makišu
Planom detaljne regulacije Makiškog polja, GO Čukarica na području Makiškog polja ukidaju se melioracioni kanali. Za prihvat površinskih i atmosferskih voda planirani su kolektori i suva retenzija, sa vezom na obodni kanal, koji ih preko veznog kanala transpotruje do CS Šabačka.
Kako se planiranom izgradnjom povećavaju oticaji na predmetnom području pored postojeće planira se i nova CS Šabačka nova.
Javni uvid u Nacrt izmena i dopuna plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave - Grad Beograd (celine I – XIX) (I faza – 2. etapa) sa Izveštajem o strateškoj proceni uticaja predmetnog plana na životnu sredinu trajaće do 21. januara 2022. godine.