Projekat izgradnje pristupne saobraćajnice Gornji Milanovac - petlja Takovo krenuo je odmah nakon potpisivanja ugovora sa kineskom kompanijom. Lokalna samouprava uradila je 97% ekspoprijacije, izdata je građevinsae dozvola za pripremne radove, pa je shodno tome i krenula gradnja, kazao je predsednik opštine Gornji Milanovac Dejan Kovačević. Predstavnici Vlade Srbije, Puteva Srbije i kineske građevinske kompanije Power Construction Corporation of China (PowerChina) potpisali su u Predsedništvu Srbije ugovor o projektovanju i izgradnji ove saobraćajnice, 12. novembra.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
On je istakao da je gradnja obilaznice najveća investicija u opštini Gornji Milanovac u poslednjih 60 godina. Vrednost radova je 30 mil EUR, a sredstva za gradnju obezbedila je država Srbija.
- Gradnja ove saobraćajnice doneće višetruke benefite građanima opštine Gornji Milanovac. Prvo i osnovno deo jeste da ćemo isključiti teretni saobraćaj da prolazi kroz centar grada, što je bio veliki rizik kako za pešake, tako za ostala vozila koja prolaze kroz najuži centar, naravno tu je i ekološki aspekt. Sa druge strane pristupna saobraćajnica otvara novu perspesktivu razvoja Gornjeg Milanovca, što znači da će sada grad da se širi uz samu pristupnu saobraćajnicu, gradiće se i neki novi objekti, tu je i 30 hektara zemljišta koje je opredeljeno za novu industrijsku zonu - kazao je Kovačević.
Buduća obilaznica duga je 9,4 kilometra i podeljena je na dve poddeonice.
Prva poddeonica od Tenka do Klatičeva dužine 4,7 kilometara, podrazumeva gradnju potpuno nove saobraćajnice sa svim vrstama zemljanih radova, usecima, zasecima i nasipima. Druga poddeonica dužine 4,7 kilometara od Klatičeva do Takova podrazumeva rekonstrukciju postojećeg državnog puta na kojoj će biti izvedena četiri mosta i jedan nadvožnjak. Očekuje se da će na ovoj deonici biti 220 hiljada kubika useka, 70 hiljada kubika nasipa, oko 20 hiljada kubika ojačanja tla kao i bitni radovi na inženjerskim konstrukcijama.
Prema rečima Gorana Petrovića, direktora firme Mostovi inženjering koja je podizvođač radova na ovoj trasi gradnja ove obilaznice je ozbiljan graditeljski poduhvat.
- Inženjerskih armirano-betonskih konstrukcija biće ukupne dužine oko 600 metara, dve inženjerske konstrukcije od armirane zemlje i jedna impozantna inženjerska konstrukcija dužine 340 metara od armirano betonskih šipova i geosidara. Cela ova saobraćajnica sadržaće dve vozne trake, za svaki smer po jedna vozna traka, ukupne širine kolovoza 6,5 metara, sa dve bankine od po 1,25 metara. Zbog vrlo teškog terena, na dužini od 740 metara gde će nagib biti oko devet posto, predviđena je traka i za spora vozila širine tri metra - ističe Petrović.
Prema njgovim rečima za sve betonske radove ovde će biti predviđeno 20 hiljada kubika betona, 30 hiljada kubika asfalta, a s obzirom da će tu biti pretežno teretni saobraćaj, isprojektovana je moćna kolovozna konstrukcija i ojačanje podtla.
- U useku će biti pola metra kamene granulacije, radiće se novi cevasti i pločasti propusti, javna rasveta, izmeštanje i zaštita postojećih i izgradnja novih hidrotehničkih objekata, čitava mreža betonskih kanala - zaključio je Petrović.
Rok za završetak je 2023. godina, a izvođači radova kažu da su uz dobru organizaciju, svi rokovi dostižni.