Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Požarevac-Golubac počeli su kod petlje Požarevac. Kada projekat bude bio relaizovan 2024. godine, od Beograda do Velikog Gradišta stizaće se za manje od sat vremena, a do Golupca za 70 do 75 minuta, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.Takođe je dodao da će prva deonica biti završena do kraja 2023. godine.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Brza saobraćajnica biće važna za povezivanje tog dela zemlje sa Beogradom i drugim gradovima, i nadovezaće se na Dunavsku magistralu, gde se već radi obnova, istakao je Vučić, i istakao da će do kraja ove godine biće završena obnova dela Dunavske magistrale od Kladova do Donjeg Milanovca, a do juna druga deonica od Donjeg Milanovca do Golupca.
Pozvao je izvođače da ubrzaju te radove i ako mogu završe obnovu Dunavske magistrale i pre juna.
Kaže da je problem što trenutno nema slobodnih radnika u našoj zemlji koliko se gradi i da, na primer, na gradnji Moravskog koridora, radi oko 1.000 Turaka i Indijaca.
Predsednik je naveo da će se raditi i brza saobraćajnica do Brze Palanke, a kasnije i odatle do Kladova i Negotina.
Glavni izvođač na brzoj saobraćajnici od Požarevca do Golupca je Shandong High Speed Group, koja takođe gradi i auto-put od Lajkovca do Valjeva (Iverka).
- Kada izgradimo brzu saobraćajnicu do Braničeva i Golupca, krećemo u nastavak prema Brzoj Palanci, a onda i kraka ka Kladovu i Negotinu. Ceo istok Srbije ćemo povezati sa Beogradom i Novim Sadom i moći ćemo da privučemo više velikih investitora - naveo je.
Brza saobraćajnica je duga 67 kilometara, a projekat je vredan 337 miliona evra.
Brza saobraćajnica će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, širine po 3,5 metara. Takođe, biće izgrađeno više od 20 mostova i nadvožnjaka, uključujući novi most preko Velike Morave. Planirana je izgradnja 24 petlje i raskrsnice sa lokalnim putevima.
Trasa brze saobraćajnice počinje kod Petlje Požarevac na auto-putu Beograd–Niš, a završava se na ulazu u Golubac i nastavlja se na postojeću Dunavsku magistralu koja ide ka Kladovu.
Planom izgradnje predviđeno je da trasa buduće savremene saobraćajnice prolazi pored postojećeg puta za Požarevac do izlaza iz tog grada ka Velikom Gradištu.
Od te tačke novi put će zaobilaziti građevinske zone Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca, što znači da neće prolaziti u blizini naselja na teritoriji te tri lokalne samouprave.