Rekonstrukcija i uređenje ulice Kej oslobođenja u Zemunu počelo je danas (25.10.2021) izjavio je sekretar za investicije Grada Beograda Luka Petrović. Projekat rekonstrukcije obuhvata saobraćajne površine, rekonstrukciju postojeće i izgradnju nedostajuće komunalne infrastrukture. Petrović je precizirao da deo ulice koji se rekonstruiše pripada starom jezgru Zemuna i obuhvata potez od ulice Stevana Markovića do kraja obaloutvrde u dužini od nepunih 1.000 metara.
Budući izgled Keja Oslobođenja u Zemunu (Foto: Beoinfo)
- Postojeća saobraćajnica može se podeliti na tri celine u skladu sa širinama i rasporedom postojećih elemenata profila. Prvi deo, od Ulice Stevana Markovića do Karamatine ulice, drugi deo od Karamatine do Njegoševe i treći deo od Njegoševe do kraja obaloutvrde. U prvom delu, dužine oko 590 metara, projektnim rešenjem predviđena je širina kolovoza od sedam metara i podužno parkiranje širine dva metra uz desnu ivicu ulice. Uz parking projektovana je servisna staza od širine pola metra zbog lakšeg korišćenja parkinga i mogućnosti održavanja zelenila. Na potezu od ulice Stevana Markovića do ulice Marka Nikolića kolovoz će imati zastor od asfalta, kojim se kreću vozila javnog gradskog prevoza, dok je u nastavku projektnim rešenjem predviđen zastor od sitne kamene kocke - rekao je Petrović.
Prema njegovim rečima, u drugom delu, dužine oko 190 metara, projektovana širina kolovoza od sitne kamene kocke je 5,5 metara, dok se na desnoj strani nalazi pešačko biciklistička staza širine 2,5 metra.
- U trećem delu, dužine oko 230 metara, predviđa se proširenje postojećeg kolovoza od sitne kamene kocke na 5,5 metara, čime se postiže kontinuitet sa prethodnim delom ulice. Na ovom delu ulice uvodi se kišna kanalizacija koje ranije nije bilo, a na kraju ulice projektovana je okretnica za vatrogasna vozila - dodao je Petrović.
Istakao je da je vrednost radova nešto manja od 335 miliona dinara, bez PDV-a, a da je za svaku izmenu režima saobraćaja izvođač u obavezi da uradi saobraćajni projekat i dostavi ga na saglasnost upravljaču puta i Sekretarijatu za saobraćaj.
Radovi se izvode istovremeno na po dve deonice – prvo se radi na deonicama 1 i 3, a kada se završi deonica 1 radi se na deonicama 2 i 3.