Kako će se po fazama kretati gradnja metroa?

22.10.2021. | Novosti

Za projekat izgradnje metroa biće utrošeno oko 1,5 miliona kubika materijala, od čega 1,2 miliona kubika peska. Nakon toga kreće sukcesivna izgradnja objekata na depou. Ovako najavljuje početak gradnje metroa u Beogradu, koja zvanično počinje 1. novembra izgradnjom depoa, direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

U razgovoru za Novosti, on podseća da će na površini od 72 hektara biti sagrađene upravna zgrada, inspekcijska hala gde vozovi dolaze na pregled, hale za pranje vozova i obradu točkova, hale za održavanje i smeštaj vozova, hale za građevinske mašine i za održavanje, koloseci, nove saobraćajnice.

Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar navodi da su urađeni projekti za izgradnju dva kolektora i da taj posao vodi Direkcija za građevinsko zemljište, a završen je i projekat za nasipanje. Od Ministarstva rudarstva dobijene su lokacije za eksploataciju peska. U završnoj smo fazi potpisivanja ugovora o izgradnji kolektora i za nasipanje između kineske kompanije Power China i Direkcije. Započeli smo i pregovore sa Pover China za izgradnju depoa i sa francuskim Alstomom i očekujemo da se to potpiše u decembru.

- Radimo Studiju interakcije linije 1 beogradskog metroa i podzemnih voda za šta je zadužen Institut "Jaroslav Černi". To je bitno pošto podzemne vode utiču na metro, ali i gradnja metroa utiče na tokove podzemnih voda. Završili smo istražne geološke radove za prvu fazu prve linije (16,5 od 21,1 kilometar, Makiš - Mirijevo). Razgovaramo sa Pover China o dodatnim geotehničkim i geofizičkim istraživanjima, jer smo u ovoj fazi prepoznali lokacije sa povećanom osetljivošću koje detaljnije treba da se analiziraju - prelaz iz Makiškog brda ka Žarkovu, u Požeškoj jer tu ima raseda, kod Ada mola. Počela su geloška istraživanja i topografski snimci za drugu fazu prve linije i za drugu liniju (Zemun - Mirijevo). Urađena su geološka istraživanja na Savi, na zemljišnom tlu ispod reke - rekao je Kantar.

Takođe je dodao da kada se u aprilu 2022. završi idejni projekat za prvu liniju, da se ulazi u pregovore za njenu izgradnju. Gradnja počinje izgradnjom stanica i treba da ih bude sagrađeno nekoliko da bi TBM mašina mogla da prođe. Gradnja stanica traje do dve i po godine - kompletno. Nama je za TBM mašinu bitno da se završi građevinski deo, ali je neminovno da će se graditi po više stanica u isto vreme. To je dinamika koja je kruta. Jedna mašina će krenuti iz Makiša, druga sa Karaburme, a vadiće se u stanici Mostar. Po njegovim rečima dve su varijante za izgradnju stanica.

JKP "Beogradski metro i voz" radi i na digitalizaciji preduzeća i uvođenju BIM (building information modeling) modela u vođenju projekta. - Nijedna firma iz javnog sektora to do sada nije radila, pa smo tu prvi. Realizacija ovakvog projekta bez takvog načina upravljanja nije moguća - rekao je Stanko Kantar.

 
Share |

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
Nenad 07.12.2021.
Kako će se kretati cene malo ko zna, neki m...
Stiv 06.12.2021.
Kakva glupost podižu grad u slavu boga novc...
Marko 03.12.2021.
Hvala na odličnom i informativnom tekstu. D...
Iva 26.11.2021.
Kako se osb ploce na plafonu terase mogu ob...
Mira 22.11.2021.
Da li se zna ko je investitor i nadzor ?