Rokovi za početak izgradnje mosta kod Ade Huje pomeraju se godinama, još otkako je ovaj most uvršten u Generalni urbanistički plan 2003. godine. Iako je početkom godine najavljeno da će uskoro započeti gradnja, to se još uvek neće desiti a i ne zna se kada će započeti projekat. Međutim, nakon tenderske procedure i izbora projektanta završena je izrada idejnog projekta sa studijom opravdanosti za most preko Dunava kod Ade Huje, za koji je u međuvremenu pribavljen i pozitivan izveštaj revizione komisije nadležnog ministarstva. Izborom između nekoliko varijanti odabran je izgled budućeg mosta kod Ade Huje, dela Spoljne magistralne tangente i jednog od najdužih mostova na čitavom toku Dunava.
Idejno rešenje mosta kod Ade Huje (foto: Beobuild.rs)
Od šest ponuđenih rešenja, dva su podrazumevala konzolnu gradnju, dok su preostala četiri nudila rešenje konstrukciju sa kablovima, sa razlikama u dužini i broju raspona. Kako je konzolna gradnja jeftinija, u ovom slucaju razlika u ceni iznosila je oko 10% vrednosti projekta, komisija se odlučila za prednapregnutu grednu konstrukciju izgrađenu po tehnologiji konzolnog građenja i sastavljenu iz dve paralelne jednake konstrukcije. Imajući u vidu da se radi o mostu koji predstavlja ulazni pravac u grad (Pančevački put, Smederevski put i E75), možda se trebala razmotriti arhitektonski atraktivnija varijanta, ali je cena prevagnula.
Idejno rešenje mosta kod Ade Huje (foto: Beobuild.rs)
Celokupna dužina mosta iznosi 3498 metara, od čega je 1167 metara dužina glavnog mosta preko Dunava, a ukupna širina konstrukcije je 32,5 metara. Most će imati po tri saobraćajne trake u oba smera sa razdelnim pojasom, kao i obostrane pešačke i biciklističke staze. Čitava dužina mosta sadrži više delova, i to: denivelisanu raskrsnicu tipa "detelina" kod Pančevačkog puta, pristupnu konstrukciju na levoj obali Dunava, glavni most preko Dunava dužine oko jedan kilometar, most preko Ade Huje i rukavca i, na kraju, denivelisanu raskrsnicu tipa "poludetelina" kod Višnjičke ulice. U skladu sa zahtevima plovnosti, biće obezbeđen plovni put i po širini i po visini slobodnog profila plovnog puta.
Projektanti idejnog projekta su konzorcijum beogradskog DB Inženjeringa i slovenačkih biroa Ponting i Gradis BP iz Maribora.