Glavni gradski urbanista Marko Stojčić izjavio je da je Beograd trenutno najveće gradilište u Evropi po broju izgrađenih metara kvadratnih u odnosu na broj stanovnika.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
– Gradi se veliki broj javnih objekata, što je posledica investicija, pre svega u privatne objekte. Iz tih privatnih investicija Grad i Republika imaju novca da grade javne objekte, što nije bio slučaj decenijama unazad – pojasnio je Stojčić za kanal Vesti.
Danas imamo fantastičnu okolnost da možemo da radimo pripremu za devet objekata kulture, veliki broj parkova, pjaceta i trgova, naveo je glavni gradski urbanista.
– Tu se naravno ubraja i metro sistem, najveći projekat u prethodnih nekoliko decenija. Od danas je na javnom uvidu šinski sistem, uključujući i metro. Imaćemo i izgradnju nacionalnog stadiona, unutrašnje i spoljne magistralne tangente, kao i obilaznicu oko Beograda – precizirao je Stojčić.
Najavio je ulaganje u infrastrukturu u svim delovima prestonice, posebno na levoj obali Dunava gde, kako je rekao, to godinama nije bio slučaj.
– Beograd na vodi je pojedinačno najveća privatna investicija i pokazao je investitorima da je glavni grad Srbije poželjna i sigurna destinacija za ulaganje. Po broju gradilišta Novi Beograd prednjači, ali puno gradilišta je i na Zvezdari, Voždovcu, u Zemunu, Čukarici i Savskom vencu – naveo je Stojčić.
Kada je reč o javnim objektima, istakao je da se radi veliki broj domova zdravlja, te da se završava rekonstrukcija Kliničkog centra Srbije. Takođe, radi se i veliki broj vrtića i škola.
Stojčić je podsetio i na izgradnju linijskog parka.
– Linijski park će biti transformacija nečega što nije bilo lepo u nešto što je lepo i korisno. Biće to urbani, zeleni prostor uz reku, kojim je nekada prolazila železnička pruga od Beograda na vodi preko Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Plan detaljne regulacije će se naći pred odbornicima Skupštine grada na sednici 30. avgusta. Očekujem da će to biti posle Ade Ciganlije najposećeniji rekreativni prostor u prestonici. Svakako ozelenjen i bez automobila – pojasnio je glavni gradski urbanista.
Najavio je potpunu rekonstrukciju Pančevačkog mosta.
– Trenutno se rade studije o eventualnom proširenju Pančevačkog mosta. Ideja je da se pored njega izgradi dodatna konstrukcija za tramvajski most koji bi zadovoljio potrebe stanovnika s leve obale Dunava, jer je opredeljene da šinski sistem postane glavni sistem javnog prevoza – ukazao je Stojčić.
Za narednu godinu je najavio početak izgradnje novog savskog mosta. On će se u budućnosti nastaviti u tunel koji će spajati savsku i dunavsku obalu, i znatno će promeniti sliku saobraćaja u centru grada, kazao je on. Prema njegovim rečima, u planu je i izgradnja mosta preko Ade Huje, koji će povezati spoljnu magistralnu tangentu.
– Uz obilaznicu oko Beograda, koja se završava sledeće godine, taj most je najznačajniji za izmeštanje tranzitnog saobraćaja. Takođe će i nova autobuska stanica profunkcionisati do kraja godine, dok će puni kapacitet doživeti naredne godine. Posle toga kreće izgradnja nove železničke stanice u Bloku 42 – najavio je Stojčić.
Najavio je rekonstrukciju Kalenić pijace tokom 2022. godine, a 2023. godine i završetak rekonstrukcije Bajloni pijace, gde će se nalaziti i buduća metro stanica.
– Usvojili smo elaborate za devet kulturno-istorijskih celina, do kraja godine biće usvojeno još dva i na taj način ćemo imati jasnu sliku o zaštiti kulturnog nasleđa u Beogradu – zaključio je Stojčić