INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Da li će biti izmena trase linije 1 beogradskog metroa?

02.07.2021. | Ivana Milovanović | eKapija

Udrurženje građana "Po meri metro" pokrenulo je inicijativu kojom predlaže usvajanje varijante linije 1 BG metroa koja bi obuhvatila Klinički centar Srbije i novu glavnu železničku stanicu Prokop. Za eKapiju ističu da ova varijanta nije nešto što prvi predlažu, već su "takvu varijanta ponudili stručnjaci u samom, još neusvojenom, Planu generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu". Incijativa ovog Udruženja obuhvata i izgradnju kraka od Žarkova ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom brdu.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Klinički centar Srbije je najveći bolnički centar u državi u kojem se leče građani iz svih delova Srbije, ističu naši sagovornici. Godišnje se u njemu zbrine više od milion pacijenata i izvede više od 50.000 operacija.

- Kao lokacija od nacionalnog značaja je već sada veliki generator kretanja, predstavlјa tačku od suštinske važnosti za sve građane Srbije, a ne samo Beograđane i Beograđanke, i potrebno je povezati ga metro sistemom sa ostatkom grada - kažu iz Udruženja za eKapiju.

Kako je predviđeno da u narednom periodu nova glavna železnička stanica Prokop, odnosno zvanično Beograd Centar, postane centralna tačka železničke mreže Srbije i centralna tačka budućih brzih pruga, u ovom Udruženju smatraju da bi i ona trebalo da se nađe na trasi prve linije metroa.

- Očekuje se da železnička stanica Prokop doživi veliki porast broja putnika u skoroj budućnosti, sa planiranim širenjem linija BG:voz-a, kao i sa završetkom brze pruge do Novog Sada. Predviđena je za 40.000 putnika dnevno i u kombinaciji sa prvom linijom metroa bi postala jedna od najznačajnijih presedačkih tačaka u gradu - ističu.

Drugi cilj i predlog Udurženja je predviđanje izgradnje kraka od Žarkova ka Ceraku, Vidikovcu i Petlovom Brdu. U ovim naseljima, kako ističu trenutno živi više od 70.000 ljudi.

- Iako su svi raniji planovi od 1976. predviđali da tuda prođe metro, u najnovijem je on zamenjen tramvajem, što smatramo neopravdanim. To su naselja koja su planski građena sa pretpostavkom da će tuda proći metro i sva infrastruktura je decenijama tome prilagođavana. Opravdanost za sprovođenje metroa ka njima već sada postoji, a biće sve veća kroz decenije, sa očekivanim porastom broja stanovnika u zoni koju bi ovaj krak metroa pokrio. Takođe, reklo bi se da nas je iskustvo naučilo da tramvaj nikako nije adekvatna zamena za metro - objašnjavaju iz Udruženja Po meri metro.

Predložena varijanta za drugu liniju metroa, kako smatraju sagovornici "ima manje spornih elemenata od prve, ali nije bez njih".

- Umesto već ustaljene trase u ranijim planovima kroz Terazijski greben sa ukrštanjem sa prvom linijom u blizini Trga Republike, pomerena je ka jugu i ukršta se na Savskom trgu. Izostavljene su značajne lokacije poput Pravnog fakulteta i Vukovog spomenika, na kojima se nalazi veliki broj fakulteta i kojima gravitira značajan broj građana - kažu.

Izostavljena je, kako ističu integracija sa gradskom železnicom u postojećoj železničkoj stanici Vukov spomenik, a umesto toga se "predlažu dosta skuplja i tehnički zahtevnija rešenja".

- Kao posledica odabranih trasa, očigledno je da je treća linija planirana sa teretom ispravljanja nedostataka prve dve. Iako sa nespornim početkom i krajem na Novom Beogradu odnosno Banjici, njenu trasu kroz centralni deo grada "opterećuje" pokrivanje Kliničkog centra Srbije i nove glavne železničke stanice Prokop. Kada bi te dve lokacije bile pokrivene prvom linijom, kao što mi i predlažemo, trasa treće linija bi mogla biti projektovana optimalnije - smatraju članovi Udruženja.

- Same železnice, odnosno Beogradčvor, koji je nadležan za železničku infrastrukturu u gradu Beogradu, se izrazio nepovoljno povodom trenutnog plana metroa i njegove integracije sa postojećom železničkom infrastrukturom. U njihovom dopisu, koji je bio predstavljen na ranom javnom uvidu Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, ističe se više mana i predloga. Izdvajamo povezivanje Prokopa metroom kao prioritetnog zadatka za planere, te nesagledivost tehničkog rešenja, usled značajnih nivelacionih razlika, u zoni predviđenog stajališta Sajam – kažu u Udruženju Po meri metro.

 

Komentari: 1

DARKO 02.07.2021 11.06.01

Kasno ste se setili. Pa sve je već ugovoreno. Ove predloge treba uvrstiti u 2. liniju metroa koja još nije dogovorena. Aerodrom-savski blokovi-nova autobuska stanica-Prokop-KCS (Hram) - Vukov spomenik-Pančevački most.

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;