Vrednost investicija koje se trenutno u Srbiji sprovode u oblasti saobraćajne infrastrukture iznosi oko 23 milijarde evra. To predstavlja skoro polovinu srpskog BDP-a", izjavio je juče (26.05.2021) ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Na panelu o infrastrukturi i regionalnom povezivanju u okviru Kopaonik biznis foruma, Momirović je istakao da se u Srbiji izvodi ili projektuje nešto više od 1.000 kilometara auto-puteva. Naglasio je da je reč o impresivnom podatku, naročito ako se zna da izgradnja puteva i pruga direktno utiče i na stopu rasta BDP-a Srbije.
Govoreći o projektima u Srbiji, Momirović je naveo da se od Beograda do Novog Sada radi na brzoj pruzi koja bi trebalo da bude završena do kraja godine i koja će omogućiti da građani iz jednog grada u drugi stižu za pola sata. Naglasio je da će ta brza pruga biti najmodernija u jugoistočnoj Evropi.
Momirović je dodao da su sa evropskim partnerima uspeli da otvore i dogovore inicijative vezane za investiranje u brzu prugu od Beograda do Niša. Ističe da će Srbija za taj projekat od Evropske unije dobiti grant u vrednost od oko 650 miliona evra, kojim, dodaje, želi da stimuliše našu zemlju da ulaže u zelene projekte.
Kada je reč o putnoj infrastrukturi, Momirović podseća da je završena deonica auto-puta Miloš Veliki, od Beograda do Čačka, te da se sada radi deonica od Čačka ka Požegi od 33 kilometra, i ukazao da je reč o zahtevnoj deonici koju 40 odsto čine mostovi i tuneli i na kojoj radi više od 800 radnika.
- Da bismo završili tu trasu, mi smo morali da na teritoriji opštine Čačak završimo eksproprijaciju za oko 1.440 katastrskih parcela, što znači da je sudbina stotine ljudi direktno promenjena zbog tog puta - rekao je Momirović.
Na teritoriji čitave zemlje, dodaje on, u prethodnom periodu urađena je eksproprijacija za više od 20.000 katastarskih parcela.
Podseća da su počeli radovi i na izgradnji Fruškogorskog koridora, gde će se nalaziti najveći tunel u Srbiji, da su u toku radovi i na Moravskom koridoru, a da je u planu izgradnja puta od Požege ka Boljaru, kako bi Srbija bila bolje povezana sa Crnom Gorom.
Istakao je i da će Srbija, pored ulaganja u putnu i železničku infrastrukturu, u narednih pet godina uložiti i pet milijardi evra u kanalizacionu i vodovodnu mrežu, i fabrike za prečišćavanje otpadnih voda.