Jedna od kapitalnih investicija koja utiče na privredu jeste izgradnja Moravskog koridora, od Pojata do Preljine, a u toku je izgradnja prvog sektora, od Pojata do Kruševca, dugog 24 kilometra. Radove izvode američko-turski konzorcijum Behtel-Enka.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Prošle godine, zbog pandemije koronavirusa, radovi su kasnili, ali su ovog proleća intenzivirani. Trenutno se radi na 24 lokacije, grade se mostovi, trasira se put, izmeštaju se rečna korita.
Radove izvodi američko-turski konzorcijum Behtel-Enka. Trenutno je angažovano oko 1.000 radnika, od kojih su dve tećine domaći.
Direktor Filijale Nacionalne službe za zapošljavanje u Kruševcu Predrag Marković kaže da je ozbiljan problem potražnja za radnicima koji su neophodni stranom poslodavcu.
- Što se tiče saradnje sa firmom Behtel-Enka nadamo se da ćemo moći da zadovoljimo njihove potrebe za radnicima. Trenutno su najpotrebniji vozači autobusa, monteri i građevinski inženjeri. Podizvođači koji rade sa ovim konzorcijumom takođe se obraćaju Nacionalnoj službi za zapošljavanje za posredovanje odnosno selekciju radne snage - kaže Marković.
Prema njegovima rečima, NSZ radi prekvalifikacije i dokvalifikacije radnika i na taj način pomaže poslodavcu.
Kompanija Behtel-Enka će do kraja godine zaposliti još 1.000 radnika.