Infrastruktura železnice Srbije i RŽD International ovih dana snimaju i ispituju stanje pruge na deonici između Zlatibora i Prijepolja. Ispitivanja se vrše na železničkoj magistrali Beograd – Bar radi priprema za izradu glavnog projekta generalne popravke pruge od Valjeva do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Cilj ovih ispitivanja je da se na osnovu dobijenih rezultata uradi glavni projekat generalne opravke pruge Valjevo – Vrbnica, između Beograda i Bara, a izvođač radova je kompanija Ruskih železnica RŽD International.
Osim stanja koloseka na ovom delu barske pruge, rade se i ispitivanja i merenja drugih objekata železničke infrastrukture, kao što su tuneli, mostovi i kosine.
Tako će, za vreme snimanja i ispitivanja oko 130 kilometara barske pruge između Zlatibora i Prijepolja, biti urađena i merenja ukupno 103 tunela i 104 mosta na ovoj deonici.
U prethodne četiri i po decenije od kako je barska pruga puštena u saobraćaj ovako sveobuhvatna i obimna merenja i ispitivanja nisu bila rađena.
Snimanje i ispitivanje elemenata barske pruge obavlja veći broj stručnih ekipa, koje imaju uglavnom tri do četiri osobe, a najviše ih je angažovano na ispitivanju mostova, gde je u zavisnosti od veličine i konstrukcije mosta potrebno i po desetak ljudi.
Na deonici barske pruge između Zlatibora i Prijepolja izvode se istražni radovi iz oblasti geodezije, koji se odnose na snimanje trase pruge, postavljanje repera pored pruge i u tunelima, kao i nivelisanje tačaka.
Pruga je snimljena georadarom, a delovi pruge koji nisu pokriveni GPS signalom snimaju se iz vazduha helikopterom. Prilikom ovih snimanja korišćene su najsavremenije metode i instrumenti. Više grupa izvođača radova radilo je na ovim poslovima, pa je ova vrsta radova završena u najkraćem mogućem roku.