Izgradnja mosta na Savi kod Gradiške između Republike Srpske i Hrvatske odvija se planiranom dinamikom. Radovi su u punom jeku te je sasvim izvesno da će ovaj objekat biti završen u predviđenom roku, do proleća 2022. godine.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Most je dug 426 metara, a širok 22,6 metara, sa četiri vozne trake, po dve u svakom smeru. U nasip i na gradilištu mosta, na strani Republike Srpske, u Čatrnji kod Gradiške, ugrađeno je više od 6.000 kubika betona, 550 tona armature, 500.000 kubnih metara kamena, šljunka i drugih kamenih agregata.
Reč je o zajedničkom projektu BiH i Hrvatske, a realizuje se na osnovu sporazuma Saveta ministara BiH, uz aktivnu ulogu Republike Srpske, koja je godinama insistirala na gradnji savskog mosta, i Vlade Republike Hrvatske.
Radove na mostu Gradiška izvodi međunarodni konzorcijum, kojeg čine Integral inženjering, Đuro Đaković montaža i Zagreb montaža. Oni su taj posao dobili po ceni od 19,57 miliona evra bez PDV-a. Radove su počeli sredinom oktobra 2019. godine.
Prema podacima Hrvatskih cesta, projekat mosta preko reke Save kod Gradiške sastoji se od pristupnog puta do mosta ukupne dužine 59,79 metara, međunarodnog ukupne dužine 411,54 metara, te pristupnog puta do mosta sa strane BiH, dugog 411 metara.
Izgradnja mosta na Savi u Čatrnji ima izuzetno veliki značaj i za Gradišku, potvrdio je gradonačelnik Zoran Adžić. Puštanjem mosta u saobraćaj, smatra on, biće eliminisane velike gužve u centru Gradiške, zbog kojih meštani imaju mnogo problema. Takođe, biće otvoreno novo područje za razvoj uključujući i Poslovnu zonu Liman, u blizini novog mosta i Carinskog terminala u Čatrnji.