Novosadski Urbanizam objavio je nacrt Plana generalne regulacije mosta u produžetku Bulevara Evrope u Novom Sadu, četvrtog mosta koji bi trebalo da se gradi u ovom gradu i čija je vrednost ranije procenjena na 15 milijardi dinara. Donošenjem plana, koji obuhvata 20,5ha, kako se navodi, omogućuje se izgradnja novog mosta koji je od izuzetnog značaja za Grad Novi Sad jer upotpunjuje nedostajući deo primarne saobraćajne mreže grada i omogućuje završetak Bulevara Evrope (gradska magistrala) povezujući levu i desnu obalu Dunava, odnosno Novi Sad sa Sremskom Kamenicom, kao i važne državne puteve.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Kako se navodi u planu, saobraćajnica treba da bude primarna gradska saobraćajnica (gradska magistrala) namenjena kretanju automobila, vozila javnog prevoza (autobusa), teretnog saobraćaja (komunalnih vozila), pešaka i biciklista i da omogući prelaz sve planirane infrastrukture preko reke Dunav, uz poštovanje uslova da se obezbedi slobodan profil plovnog puta na reci Dunav.
Planirani most preko reke Dunav predstavlja produžetak Bulevara Evrope u pravcu juga. Ovaj most povezaće primarnu uličnu mrežu Novog Sada sa Sremskom Kamenicom, pa u skladu sa tim mora imati minimalno dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka.
Trasa je dužine 2,58km i sastoji se od tri deonice:
- Deonica od ulice Tone Hadžića do Ulice 1300 kaplara dužine 0,9km;
- Deonica je Most na Dunavu sa pristupnim saobraćajnicama dužine 1,5km, od Ulice 1300 kaplara do kraja mosta sa Sremske strane;
- Deonica od mosta na Dunavu do uklapanja u postojeći DP 119 u dužini od 180m.
Pošto planirana trasa mosta počinje priključenjem na Bulevar Evrope između ulica Tone Hadžića i Braće Grulovića u ovoj zoni se planira rekonstrukcija razdelnog pojasa Bulevara Evrope kako bi se uklopila dvosmerna rampa sa mosta. Planirani razvoj saobraćajne mreže (površinski) na ovom potezu podrazumeva uvođenje još jedne kružne raskrsnice sa Ulicom heroja Pinkija.
Dalje, planirani Bulevar Evrope, nastavlja do raskrsnice sa ulicama 1300 kaplara i Laze Lazarevića i posredno sa Ulicom Sime Matavulja (postojeće stanje). Na ovom mestu je takođe predviđena kružna raskrsnica.
U nastavku postojeća ulica prelazi preko obrambenog nasipa, a zatim prolazi pored Brodogradilišta Novi Sad sa istočne strane, dok je sa zapadne strane Šodroš. Na kraju ulica skreće oštro u levo (na istok) ka Ribarskom ostrvu. Na ovom potezu planirane saobraćajnice (na površini) ne prelaze preko postojećeg obrambenog nasipa već idu paralelno sa njegovom nožicom i između ostalog imaju funkciju servisnih saobraćajnica odnosno inspekcionih staza u funkciji njegovog održavanja.
Čitavom dužinom od Bulevara Evrope do poslednje raskrsnice iznad površinskih saobraćajnica planirana je mostovska konstrukcija.
Kako se svi novosadski mostovi međusobno razlikuju u pogledu primenjenih konstruktivnih sistema (kontinualna greda, luk sa zategama i kosa zatega sa dva pilona), obavezuje se da glavna mostovska konstrukcija preko reke Dunav bude u drugačijem konstruktivnom sistemu (ili u kombinaciji više sistema) u odnosu na već postojeće sisteme mostovskih konstrukcija u Novom Sadu, a sve u cilju jedinstvenog identiteta mosta, njegove prepoznatljivosti kao simbola grada, konstruktivno stabilnog kao i oblikovno usklađenog rešenja.
Most na Dunavu mora sadržati minimalno dve vozne trake po smeru sa minimalnim širinama od 3,25m. Takođe duž mosta se planiraju obostrano pešačko-biciklističke staze iste širine kao i u ostalom delu planirane trase. Ove staze moraju imati fizičku vezu sa planiranim pešačko-biciklističim rampama na mostu a samim tim i sa ostatkom mreže pešačko-biciklističkih staza Novog Sada i buduće mreže u Sremskoj Kamenici.
Maketa novog mosta predstavljena je javnosti sredinom prošle godine. Plan je bio prema tadašnjim najavama gradonačelnika Miloša Vučevića da ove godine bude raspisan tender za idejni projekat. On je nedavno naveo i da su primljene tri ponude kineskih kompanija za izvođenje radova, postupak će sprovoditi Кoridori Srbije, a predviđenu vrednost radova, oko 130 mil EUR, pokriće Republika Srbija.
Javni uvid trajaće do 11. aprila 2021. godine