Gradnja novog mosta na Savi u Beogradu, na mestu starog Savskog mosta uskoro bi mogla da započne, s obzirom da je Ministarstvo zaštite životne sredine dalo saglasnost na studiju o proceni uticaja ovog projekta na životnu sredinu.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Prema Zakonu o proceni uticaja na životnu sredinu, Studija o proceni uticaja i saglasnost na studiju o proceni uticaja sastavni su deo dokumentacije koja se prilaže uz zahtev za izdavanje odobrenja za izgradnju ili uz prijavu početka izvođenja projekta.
Nosilac projekta dužan je da sa izgradnjom otpočne u roku od dve godine od dana prijema odluke o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja.
Novi savski most imati po dve trake u svakom smeru, sa tramvajskom "bašticom" u sredini i stazom za bicikliste.
Prvobitno gradnja novog mosta na Savi je trebalo da započne prošle godine, ali je koronavirus poremetio ovaj plan. Kako je je jesenas izjavio glavni urbanista Beograda Marko Stojčić, novi most bi trebalo da počne da se gradi sledeće godine, ali se ne zna tačno kada, a očekuje se da će biti završen 2022. godine.
Prema idejnom projektu, most će imati dve kolovozne trake širine po 6,5m, dvokolosečni tramvajski-metro koridor u sredini i obostrane trotoare od po 3,3m koji uključuju jednosmerne biciklističke staze. Po obodu pešačko-biciklističkih staza biće formirane terase vidikovci planirane kao odmorišta za pešake i biciklaste sa pogledom na reku i grad.
Krajem prošle godine CIP je izradio i projekat za izgradnju pristupnih saobraćajnica novom savskom mostu sa obe strane reke.