Zamenik gradonačelnika Goran Vesić predsedavao je juče (25.02.2021) Radnoj grupi za izgradnju beogradskog metroa, koja je razmatrala rešenja i konceptualni dizajn treće linije metroa. Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP Beogradski metro i voz Stanko Kantar.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Vesić je podsetio da se znaju trase prve dve linije metroa, a da se uporedo radi na rešenjima i konceptualnom dizajnu treće linije.
- Treća linija beogradskog metroa treba da poveže Novi Beograd i Banjicu. Linija će imati 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC „Stadion”, naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović, Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu - naveo je Vesić.
On je istakao da je predviđeno vreme vožnje od prve do poslednje stanice treće linije 34 minuta.
- Treća linija će imati ukrštanje sa prvom linijom na Trgu republike, a sa drugom linijom kod parka Manjež. Sa trećom linijom ćemo u potpunosti zaokružiti sistem beogradskog metroa, a Beograd će konačno dobiti uređen javni prevoz po uzoru na svetske metropole - ukazao je Vesić.
On je istakao da je razmatrana mogućnost povezivanja druge i treće linije metroa u Zemunu.
- Ta deonica bi uključila samo nekoliko kilometara i taj predlog je dat na razmatranje projektantu u ovom poslu, kompaniji Egis. Prema tom predlogu, treća linija bi u stvari počinjala tamo gde se završava druga linija. Takvu situaciju imamo u Mirijevu, gde se završavaju prva i druga linija. Takvo bi rešenje dodatno olakšalo funkcionisanje stanovništva – naveo je Vesić.
Takođe smo uputili dopis Ministarstvu kulture da se stanica na Savkom trgu iskoristi i za izložbeni prostor Muzeja istorije Srbije, koji će biti smešten u bivšu zgradu železničke stanice, napomenuo je Vesić.
- Ideja je da cela stanica bude dizajnirana u skladu sa ambijentom gde se nalazi. U maju će biti raspisan konkurs za idejno arhitektonsko rešenje prvih 17 stanica beogradskog metroa. Pozvaćemo naše arhitekte s ciljem da svaka stanica bude drugačije dizajnirana, da oslikava taj deo grada ili neki detalj iz istorije Srbije i Beograda – ukazao je Vesić.
On je podsetio da prva linija kreće da se radi u novembru ove godine, a da se njen završetak očekuje do 2028. godine.
– Druga linija će početi da se radi 2023. godine i biće završena do 2030. godine. U periodu između 2027. i 2030. godine očekujemo početak izgradnje i treće linije beogradskog metroa – najavio je zamenik gradonačelnika za Beoinfo.