Obrenovčani će kroz nekoliko godina stizati vozom do Beograda, za svega pola sata. Javno preduzeće za izgradnju Obrenovca uveliko radi PDR železničke pruge, koji će obuhvatiti šine, stanicu ali i ceo prostor oko petlje i auto-puta.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Kako je najavio predsednik GO Obrenovac Miroslav Čučković, moderna železnica biće izgrađena na prostoru Ulice kralja Aleksandra i naselja Topolice, a obuhvatiće potez pored banje "Cevka", bazena, budućeg tržnog centra, novi most preko Kolubare, auto-putem ka aerodromu.
Od beogradske vazdušne luke, pruga će biti povezana sa autobuskom stanicom koja se sada gradi u Novom Beogradu. Tu će biti glavno čvorište na kom će Obrenovčani presedati na druge linije gradskog prevoza.
Za potrebe izgradnje železnice između Obrenovca i Beograda, neophodan je novi most na Kolubari. Iz Javnog preduzeća za izgradnju Obrenovca letos je rečeno da će drumsko-železnički most nad Kolubarom biti izgrađen u naredne dve do tri godine, a sve ostalo do 2027. godine, kada je planirano okončanje radova na ovom velikom projektu.
- Gradska opština Surčin, zajedno sa Urbanističkim zavodom, radi svoj deo posla - od nacionalnog stadiona preko Jakova, do reke Save - objašnjava Čučković. - Mi radimo potez od Save, duž Mislođina preko Kolubare, pored bazena, novog tržnog centra, sve do same železničke stanice. Za budućnost Obrenovca i svih koji žive u našoj opštini je veoma važno što će za pola sata vožnje, u komfornom i ekološki prihvatljivom prevozu, biti u Beogradu na poslu, fakuletu, školi ili povodom nekih drugih obaveza. Prema njegovim rečima, opština Obrenovac naišla je na razumevanje gradskih i republičkih vlasti da postane deo ovog sistema, s obzirom na to da Generalni urbanistički plan Beograda obuhvata teritoriju do Nacionalnog stadiona, što znači da je Obrenovac izuzet.
- Insistirali smo na našoj želji, da sami kao opština uradimo Plan detaljne regulacije, da se "prilepimo" na Generalni urbanistički plan, kako bi naš deo pruge mogao da dobije građevnsku dozvolu i da bude projektovan. Čučković ističe da obrenovački projektanti koriste trasu nekadašnjeg "ćire", te da su uzete parcele koje su u vlasništvu Železnica Srbije, kako se ne bi trošilo vreme na eksproprijaciju zemljišta kada počne realizacija ove linije BG voza.
Kako su ranije najavili nadležni, postoje realne šanse da ova železnica 2027. godine počne da radi i da BG voz krene od polaznog perona iz Obrenovca ka Beogradu.