Kompletirani su radovi na izgradnji prvog kružnog toka u okviru podvodnog auto-puta koji pripada Farskim ostrvima. Puštanje u rad ove deonice očekuje se krajem decembra. Ovaj auto-put proteže se ispod Atlantskog okeana i povezuje dva ostrva. Shodno tome da je saobraćajnica pod vodom, u pitanju je tunel koji ide čak 189 metara u dubinu.
Prvi podvodni kružni tok na svetu na Farskim ostrvima (Foto: Estunlar.fo)
U srednišnjem delu kružnog toka nalazi se instalacija domaćeg umetnika koja treba da ulepša nesvakidašnji ambijent.
Pored ovog tunela gradi se još jedan i oni pripadaju najvećem infrastrukturnom projektu u istoriji Farskih ostrva. U planu je da se realizuju do 2024. godine. i vrednost celokupnog projekta je procenjena na 265 miliona dolara.
Prvi tunel povezuje prestonicu Torshavn sa dva mesta na ostrvu Ejsturojar – Runavikom i Strendurom.
Prvi podvodni kružni tok na svetu na Farskim ostrvima (Foto: Estunlar.fo)
Tunel će skratiti razdaljinu između Torshavna, koji se nalazi na najvećem i najnaseljenijem ostrvu Strejmoru, sa gradovima na ostrvu Ejsturojar i to sa 55 na 17 kilometara. Radovi na tunelu prema Ejsturojaru planirani su da budu završeni do početka 2021. godine, ali su završeni pre roka pa će saobraćajnica biti puštena krajem godine. Radovi na drugom tunelu su takođe u toku i završeno je oko 60 odsto. On treba da spoji ostrva Strejmoj i Sandoj.
Rok izgradnje ovog auto-puta je 6,5 godina.