Magistralni put od Čačka do Zlatibora predstavlja žilu kucavicu zapadne Srbije i decenijama je bio zapostavljen i skoro potpuno devastiran. Ove godine sanacija magistralnog puta od Pakovraća kod Čačka do Bele zemlje na Zlatiboru u potpunosti je završena, a radovi koji su se odvijali bez prekida saobraćaja zahtevali su od putara, ali i vozača veliko strpljenje.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Put od Pakovraća do Užica prolazi kroz Ovčarko kablarsku klisuru i požešku kotlinu gde i u letnjim mesecima dolazi do pojave magle, pa je ova deonica veliki izazov i za iskusne vozače. Ovde su takođe bila i česta krpljenja i parcijalne sanacije koje su dodatno otežavale saobraćaj.
- Od Užica ka Zlatiboru nije bila ništa bolja slika, pa je pred putare stavljen ozbiljan zadatak, petnaest i po kilometara najfrekventnijeg puta u zapadnoj Srbiji. Sanacija tunela, izgradnja potpornih zidova, sve je rešeno bez prekida saobraćaja. Mi smo uradili 54 hiljade kvadrata sanacije tih kosina kao i žičane barijere koje sprečavaju eventualni odron čime je bezbednost saobraćaja postavljena na visok nivo - rekao je za RINU Leko Korićanac, generalni direktor firme Putevi Užice.
Sanacija šest mostova bila je najveći izazov, od kojih su Krivaja i Sušica pravi građevinski poduhvati.
- U prvoj fazi je proširivan most, u drugoj urađeni ivičnjaci i pešačka staza kao i kišna kanalizacija. Koristili smo viseće skele i trudili smo se da sve uradimo brzo i efikasno, od jutra do mraka, 23 separatora za prečišćavanje otpadnih voda. Ovo je put za buduće generacije - rekao je Slobodan Božović, tehnički direktor.
Za rekonstrukciju ove deonice utrošeno je 45 hiljada tona asfalta, vrednost radova iznosila milijardu i 285 miliona.
Ova deonica saobraćajna je veza sa Bih i Crnom Gorom i povezuje devet opština Zlatiborskog okruga i grad Užice sa ostatkom Srbije.