Iz drugog pokušaja Putevi Srbije bi trebalo da dobiju firmu koja će napraviti studiju opravdanosti sa Idejnim projektom izgradnje brze saobraćajnice kroz Vojvodinu, od mađarske do rumunske granice. Tender za izbor kompanije koja će pripremiti dokumentaciju za izgradnju puta od Bačkog Brega, preko Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana, Bečeja i Kikinde do Nakova, prvi put je objavljen još u februaru. Posle produžetka roka i odlaganja, u maju je obustavljen, jer se nijedna firma nije javila.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Potencijalni ponuđači žalili su se da u roku od 120 dana nije moguće uraditi sav posao koji je predmet javne nabavke, kao i da je procenjena vrednost radova od 300 miliona dinara bez poreza na dodatu vrednost mala za ono što treba obaviti.
Novi poziv, sa istim uslovima, objavljen je krajem septembra, ali ovog puta su stigle ponude dveju kompanija.
- Problem kod ovih tendera je što, državne firme, Saobraćajni institut CIP i Institut za puteve imaju previše posla, pa se uopšte ne javljaju na tendere, dok male firme nemaju kapacitet da urade to što se od njih očekuje - kaže Zoran Drobnjak, v. d. direktora Puteva Srbije. - O ponudama firmi koje su konkurisale će se tek odlučivati i proceniti da li ispunjavaju uslove za ovaj posao.
Projektant koji bude izabran na tenderu trebalo bi da nacrta brzu saobraćajnicu u četiri trake kojom će vozila moći da idu 100 kilometara na sat.
Trasa je ravničarska i predviđeno je da se gradi paralelno sa postojećim državnim putem čija je dužina oko 175 kilometara.
- Ovaj putni pravac predstavlja značajnu drumsku komunikaciju u funkciji saobraćajnog povezivanja Srbije sa Mađarskom i Rumunijom, a iz položaja deonice vidi se njena važnost i uloga u regionu sa aspekta privrede - navodi se u javnom pozivu koji su objavili Putevi.
Predmetna trasa omogućuje vezu Bačke i Banata sa centralnom i zapadnom Srbijom preko auto-puta Beograd-Subotica. Primarni pravac je međusobno povezivanje svih delova Vojvodine brzom saobraćajnicom sa auto-putem E-75, koji se poklapa sa krakom C Panevropskog multimodalnog Koridora 10, preko koga ostvaruje vezu sa Beogradom i centralnom i zapadnom Evropom i na jugu sa S. Makedonijom, Bugarskom i dalje Bliskim istokom.