BAU2025-468X60-BANNER

SFSOPLATE-970X250-BANNER

Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom delu grada

28.10.2020. | B92

Grad Beograd objavio je Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja, kojim se, između ostalog, uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom kraju prestonice. Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, prema rešenjima iz master plana razvoja saobraćajne infrastrukture Beograda - smart plana u prostoru koji se planski sagledava, planirana je trasa metroa sa stanicama i prostorom za depo.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Granicom plana je obuhvaćen deo teritorije gradske opštine Čukarica, između obilaznice auto-puta, Savske magistrale, ulica Endija Vorhola (Maršala Tolbuhina), Milorada Jovanovića i površine namenjene za sadržaje železnice do Ulice Bore Stankovića sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće odnosno planirane mreže.

Kada su u pitanju površine javnih namena, planirane su: saobraćajne površine - mreža saobraćajnica, železnica, metro, javni parking, terminus i depo za metro, površine za infrastrukturne objekte i komplekse, komunalne površine i objekti (gradske pijace), zelene površine - park, skver, trg, zaštitni zeleni pojas.

Takođe plan obuhvata i šume, vodne površine, površine za objekte i komplekse javnih službi kao što su predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ustanove primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, kulture i kompleksi posebne namene, ali i površine za sportske objekte i komplekse - sportsko-rekreativni i takmičarsko-sportski kompleksi.

Postoje dva tipa metro-stanica - tip 1 kao površinske i tip 2 kao podzemne metro-stanice. U obuhvatu plana nalazi se deo planirane trase metro-linije 1 (Železnik – Mirijevo, sekcija 1: Železnik - Požeška), sa dve stanice na površini terena (tip 1 - Železnik i Makiš) i dve podzemne stanice (tip 2 – Žarkovo i Bele vode). Planirano je da trasa na početnom delu bude izgrađena po površini, a od stanice Makiš, trasa metroa je planirana u "plitkom iskopu".

Glavni depo metroa je planiran uz trasu metro-linije 1, od Ulice Bore Stankovića do stanice Makiš.

Među ostalim parametrima za projektovanje navodi se i projektna brzina od 80 kilometara na sat.

U obuhvatu plana planiran je koridor za predmetnu metro-liniju 1, odnosno prostor za smeštaj dva koloseka širine 1,435 metara, sa međusobnim rastojanjem osa koloseka od 4 metra i zaštitnim pojasom od minimum 3 metra od spoljne ivice šine.

Nije planirano ukrštanje drumskih saobraćajnica i pešačkih staza sa trasom metroa u nivou. Stambeni i poslovni objekti planirani su van koridora metroa, odnosno na udaljenosti minimum 6 metara od spoljne ivice šine.

Površine za platforme (perone) treba planirati minum širine 4 metra i orijentacione dužine 120 metara, dodaje se u zvaničnim spisima.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Saša Levi 24.11.2024.
Veseli me da će “Linearni grad” koji su prv...
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...

;