INFONET-468X60-BANNER

Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom delu grada

28.10.2020. | B92

Grad Beograd objavio je Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja, kojim se, između ostalog, uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom kraju prestonice. Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, prema rešenjima iz master plana razvoja saobraćajne infrastrukture Beograda - smart plana u prostoru koji se planski sagledava, planirana je trasa metroa sa stanicama i prostorom za depo.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Granicom plana je obuhvaćen deo teritorije gradske opštine Čukarica, između obilaznice auto-puta, Savske magistrale, ulica Endija Vorhola (Maršala Tolbuhina), Milorada Jovanovića i površine namenjene za sadržaje železnice do Ulice Bore Stankovića sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće odnosno planirane mreže.

Kada su u pitanju površine javnih namena, planirane su: saobraćajne površine - mreža saobraćajnica, železnica, metro, javni parking, terminus i depo za metro, površine za infrastrukturne objekte i komplekse, komunalne površine i objekti (gradske pijace), zelene površine - park, skver, trg, zaštitni zeleni pojas.

Takođe plan obuhvata i šume, vodne površine, površine za objekte i komplekse javnih službi kao što su predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ustanove primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, kulture i kompleksi posebne namene, ali i površine za sportske objekte i komplekse - sportsko-rekreativni i takmičarsko-sportski kompleksi.

Postoje dva tipa metro-stanica - tip 1 kao površinske i tip 2 kao podzemne metro-stanice. U obuhvatu plana nalazi se deo planirane trase metro-linije 1 (Železnik – Mirijevo, sekcija 1: Železnik - Požeška), sa dve stanice na površini terena (tip 1 - Železnik i Makiš) i dve podzemne stanice (tip 2 – Žarkovo i Bele vode). Planirano je da trasa na početnom delu bude izgrađena po površini, a od stanice Makiš, trasa metroa je planirana u "plitkom iskopu".

Glavni depo metroa je planiran uz trasu metro-linije 1, od Ulice Bore Stankovića do stanice Makiš.

Među ostalim parametrima za projektovanje navodi se i projektna brzina od 80 kilometara na sat.

U obuhvatu plana planiran je koridor za predmetnu metro-liniju 1, odnosno prostor za smeštaj dva koloseka širine 1,435 metara, sa međusobnim rastojanjem osa koloseka od 4 metra i zaštitnim pojasom od minimum 3 metra od spoljne ivice šine.

Nije planirano ukrštanje drumskih saobraćajnica i pešačkih staza sa trasom metroa u nivou. Stambeni i poslovni objekti planirani su van koridora metroa, odnosno na udaljenosti minimum 6 metara od spoljne ivice šine.

Površine za platforme (perone) treba planirati minum širine 4 metra i orijentacione dužine 120 metara, dodaje se u zvaničnim spisima.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;