U Švajcarskoj je otvoren glavni tunel Kaneri koji predstavlja poslednju deonicu direktne železničke linije koja povezuje severnu Evropu sa Mediteranom putem ispod Alpa.
Tunel Kanari (Foto: YouTube/screenshot)
Otvaranjem tunela, dugog 15,4 kilometra, označen je završetak novog železničkog koridora kroz Alpe, vrednog 22,8 milijardi švajcarskih franaka (25,04 milijarde dolara), koji je nazvan švajcarskim građevinskim projektom veka.
Sa tunelom Kaneri se, uz postojeći najduži železnički tunel na svetu, Gotard (57,1 km), koji je otvoren 2016. godine, i tunel Letšberg (34,6 km) zaokružuje sistem koji omogćava nesmetan prevoz tereta iz luka Roterdam i Ðenova ispod alpskog planinskog masiva.
Posle 10 godina gradnje ovaj tunel prolazi ispod Mont Kanerija i zameniće strmi površinski deo pruge koja je imala tunele na velikoj nadmorskoj visini.
Prema najavama, tunel će biti pušten u upotrebu 13. decembra 2020. godine.
Tunel Kaneri, koji je koštao 3,6 milijardi franaka, predstavlja vrhunac napora Švajcarske da olakša putovanje železnicom kroz Alpe.
Cilj projekta je da se broj kamiona koji prelaze Alpe smanji na 650.000 godišnje, čime će dnevna emisija CO2 biti manja za 890 tona.
Prošle godine je broj kamiona koji su prolazili kroz Alpe bio oko 900.000, prema švajcarskom Saveznom zavodu za transport.
I konačno, putovanje vozom od Milana do Ciriha biće smanjeno sa sadašnjih oko četiri na tri sata, a švajcarska železnica planira da uvede i direktne vozove za Bolonju i Ðenovu.
Teretni vozovi će takođe moći nesmetano da saobraćaju prugom dužine 1.400 kilometara između Roterdama i Ðenove bez tehničkih prepreka.