Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je će se na jesen sledeće godine od Beograda do Novog Sada putovati 27 minuta.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Obilazeći gradilište izgradnje železničkog vijadukta u okviru projekta modernizacije brze pruge Beograd-Budimpešta. ona je izjavila da su ciljevi da sledeće godine na se jesen do Novog Sada putuje za 27 minuta bez stajanja, da se započnu što pre radovi na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, kao i da do 2025. bude završena deonica od Beograda do Niša. Srbija je tranzitna zemlja i završetkom železničkog Кoridora 10 postaćemo nezaobilazna ruta jer smo za 300 kilometara kraći od Кoridora 4 koji prolazi kroz Rumuniju i Bugarsku, dodala je.
Takođe je rekla i da Кoridor 10 znači povezivanje regiona sa jugom i Evropom, istakavši da će sledeće godine početi radovi na izgradnji brze pruge od Beograda do Niša.
- Pored toga, započinjemo razgovore sa evropskim partnerima za brzu prugu od Niša do Preševa, radiće se i nastavak rekonstrukcije barske pruge, u koju se nije ulagalo od njene izgradnje. Radimo sa najboljim svetskim kompanijama i ulažemo ogroman novac u infrastrukturu - rekla je ona.
Direktor Infrastruktura železnice Srbije Nebojša Šurlan rekao je da se na ovoj deonici trenutno izvode radovi na tunelu i vijaduktu Čortanovci, te da je stepen realizacije 92 odsto. Uveren je da će radove završiti u ugovorenom roku.
Direktor ogranka Ruskih železnica Mansurbek Sultanov rekao je da je projekat značajan ne samo za Srbiju, već i za Balkan i Evropu.
- Zapravo, reč je o integrisanju srpskih železnica u panevropski koridor. Napravili smo lepu saradnju srpskih i ruskih firmi. Radi se i dispečerkski centar i zajedno ćemo rekonstruisati i barsku prugu - rekao je Sultanov.