EU vidi koridore 10 i 11 kroz Srbiju kao ključni deo putne i železničke mreže celog regiona. Za investiranje u srpsku saobraćajnu infrastrukturu, veoma su zainteresovane nemačke kompanije iz transportnog sektora. To je poručeno sa konferencije "Modernizacija u sektoru transporta, logistike i saobraćajne infrastrukture u Srbiji i Crnoj Gori" koju je organizovala Nemačko-srpska privredna komora sa nemačkim Ministarstvom za privredu i energetiku.
Nemačke kompanije žele da ulažu u srpsku transportnu infrastrukturu. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čak 23 projekta označilo je prioritetnim. Polovina je za unapređenje železničkog saobraćaja, pet projekata je za drumski a ostali poslovi namenjeni su razvoju plovnog i vazdušnog transporta.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Dragan Simović, član UO Nemačko-srpske privredne komore, ističe da takvi projekti nude mogućnost nemačkim kompanijama da predstave svoja rešenja i na srpskom tržištu.
- Zbog svog geografskog položaja Srbiju često nazivaju "Kapijom Evrope". Dva važna evropska koridora – Dunavski koridor 7 i međunarodni Koridor 10 spajaju se na teritoriji Srbije i pružaju izvrsnu povezanost sa Zapadnom Evropom i Bliskim istokom - kaže Simović.
Ocenjuju da svi gradovi Jugoistočne Evrope imaju slabu saobraćajnu infrastrukturu, a istovremeno se suočavaju sa ubrzanim rastom broja stanovnika, sve većim brojem vozila i zagađenjem. Zato je neophodan održiv energetski efikasan transport.
Urlih Vild, direktor GMBH i kordinator programa Ministarstva za ekonomiju i energetiku Nemačke, napominje da Beograd ima probleme kada je u pitanju funkcionisanje saobraćaja i da se u to lično uverio.
- Dobar primer je Minhen, koji ima takozvani "koncept budućnosti" u oblasti javnog prevoza, a cilj je smanjenje individualnog prevoza - ističe Vild.
Nemačka vlada preko GIZ-a već podržava izradu takvih saobraćajnih rešenja u Beogradu, Kruševcu i još nekoliko gradova.
Bojana Ristanović, koordinator za urbanu mobilnost GIZ-a Srbije, navodi da se u Pirotu trenutno radi studija o mogućnostima parkiranja, dok se u Šapcu rade smernice za biciklističke staze.