U okviru rekonstrukcije pruge Niš-Zaječar do sada je postavljen 41 kilometar novih koloseka između Matejevca i Knjaževca.
- Radovi teku prema planu i odvijaju se na više mesta duž pruge istovremeno. Preostalo je da se rekonstruiše još 12 kilometara kilometara pruge između Svrljiga i Knjaževca, pa da čitava deonica Matejevac-Knjaževac bude završena - rekao je Tanjugu Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Reč je o izuzetno nepristupačnom terenu, zbog čega se rekonstrukcija pruge kroz Svrljišku klisuru odvija u izuzetno teškim uslovima.
- Do sada je kroz klisuru završeno oko šest kilometara pruge odnosno nešto manje od polovine te najteže deonice na čitavoj pruzi Niš - Zaječar - naveo je Stanisavljević.
U toku su radovi i na polaganju novih koloseka između železničkih stanica Podvis i Knjaževac. Pored toga, do sada su završeni i svi radovi na 18 mostova i 18 čeličnih propusta između Niša i Zaječara ukupne dužine oko 424 metra, koji podrazumevaju rekonstrukciju i neophodnu zamenu pragova.
Takođe, između Matejevca i Knjaževca, navodi Stanisavljević, rekonstruisano je ili su radovi u završnoj fazi na ukupno 38 putnih prelaza. Na toj deonici pruge rekonstruisano je i ukupno 13 tunela, uključujući i najduži i najteži tunel Gramada od 1.701 metar, kaže Stanisavljević.
Započeto je i uređenje železničke stanice Svrljig. Na staničnoj zgradi urađena je nova fasada, u toku je unutrašnje uređenje, a predstoji i parterno uređenje staničnog prostora.