INFONET-468X60-BANNER

Najširi deo auto-puta imaće i biciklističku i pešačku stazu

10.01.2020. | Nikolina Govoruša | Blic

Jedna od nedostajućih karika koja će auto-putu "Miloš Veliki" dati puni značaj uskoro bi trebalo da počne da se gradi, a plan je da bude završena sledeće godine. Dužina deonice je 7,9 kilometara, a počeće od raskrsnice ulica Vojvođanske i dr Ivana Ribara do petlje "Surčin". Ova deonica je specifična, između ostalog, po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji auto-puteva ona prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, pa tako i zahteva specifičnu tehnologiju izgradnje, kažu za Blic u Putevima Srbije.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Kako objašnjavaju, to podrazumeva da će uz put ići i biciklistička i pešačka staza, što zahteva sa druge strane i širi profil čitavog auto-puta, pa i veće radove.

Tako, budući da je auto-put širi, moraće i buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) da budu veće nego što je uobičajeno, kažu u ovom preduzeću.

Imajući u vidu da su planirane pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice širine dva i 2,20 metara, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra.

Projekat podrazumeva da će ukupno biti izgrađeno pet mostovskih konstrukcija, odnosno mostova, jedan nadvožnjak, a pored toga ukrštanje sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvareno preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje), podaci su Puteva Srbije.

Osim toga, dodaju, čitav projekat za razliku od drugih, zahteva ugradnju velike količine građevinskog materijala za izgradnju, naročito peska i kamenog agregata, zašto što je širi profil nego kod standardnog auto-puta, a samim tim biće angažovano i više vozila i opreme.

- S obzirom na to da radovi zalaze u zonu stanovanja, potrebno je da se odvijaju u strogo kontrolisanim uslovima kako auto-put ne bi negativno uticao na ljude koji žive u blizini. Tako mora se eliminisati buka, ali i negativni uticaj na životnu sredinu - saopšteno je iz Puteva Srbije.

Takođe, budući da deonica prolazi zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano kroz sistem kišne kanalizacije gde se kišne vode preko preko retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve, prečišćene vode ispuštaju u kanale.

Radovi na ovoj deonici bi trebalo da budu gotovi do kraja 2021. godine.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;