Tokom ove i prošle godine Infrastruktura železnice Srbije automatizovala je i postavila rampe na ukupno 22 putna prelaza u Srbiji, podižući tako nivo bezbednosti saobraćaja na viši nivo, saopštilo je to preduzeće.
U proteklih godinu dana automatizovano je i postavljene su rampe na 15 putnih prelaza, među kojima su Odžaci, Gradina kod Dimitrovgrada, Đorđevo kod Leskovca, Brasina, Pijaca Mladenovac, Majur kod Šapca, Mršinci i Baluga kod Čačka, u Donjem Međurovu i beogradskim naseljima Resnik i Kijevo,
Ilustracija (www.pixabay.com)
Nivo osiguranja je, kažu u preduzeću, podignut i na dva putna prelaza u okviru kompleksa "Beograd na vodi", a u toku su i završne aktivnosti na puštanju u rad putnih prelaza Kasarna u Pančevu i Stražara 104 u Subotici.
Takođe, prošle, 2018. godine, završena je automatizacija još sedam putnih prelaza, i to: "Perlez" na pruzi Zrenjanin - Novi Sad, "Rajince" kod Bujanovca, "Klenje" u beogradskoj opštini Voždovac, zatim u Uzdinu, Tomaševcu, Crepaji i Prokuplju.
U Infrastrutkturi navode i da je, poređenja radi, od 2010. do 2017. godine, urađeno obezbeđenje ukupno 14 putnih prelaza, od čega iz donacije Češke razvojne agencije 12, a iz sopstvenih sredstava železnice samo dva (Majur i Paraćin).
Pored automatizacije putnih prelaza, preduzeće je preduzelo i druge aktivnosti kako bi se povećala bezbednost na putnim prelazima, pa je tako tokom ove i prošle godine na 44 putna prelaza postavljen video nadzor. Od tog broja, na 28 putnih prelaza na deonici barske pruge između Resnika i Valjeva postavljen je video nadzor s reflektorskim osvetljenjem.
S time će se nastaviti i u narednoj godini, i plan je da do kraja 2020. godine na ukupno sto putnih prelaza bude postavljen video nadzor.
Prvi put na srpskim prugama nivo bezbednosti na putnim prelazima povećan je ugradnjom vibro traka, solarnih markera i reflektorskog osvetljenja, navodi se u saopštenju preduzeća. Tokom 2019. i prošle godine vibro trake za usporavanje drumskog saobraćaja postavljene su na 20 putnih prelaza, a po prvi put solarni markeri na putu postavljeni su na pet putnih prelaza u Trsteniku.
Refletorsko osvetljenje postavljeno je na 35 putnih prelaza. U sve to u protekle dve godine Infrastruktura železnice Srbije uložila je oko 300 miliona dinara.
Pored toga, u okviru aktivnosti na redovnom održavanju putnih prelaza, kao i na obnovi regionalnih pruga, tokom ove i prošle godine građevinski radovi izvedeni su na oko 100 putnih prelaza.
Takođe, još 236 putnih prelaza biće građevinski uređeno u okviru projekta obnove regionalnih pruga u Srbiji (Šabac-Loznica-Brasina, Pančevo - Orlovat - Novi Sad, Niš - Zaječar, Lapovo - Kragujevac, Požarevac - Majdanpek, Markovac - Resavica, Kumane - Banatsko Miloševo i Subotica - Senta).
Obezbeđeno je 13 mil USD od Svetske banke i 5 mil EUR od Evropske banke za obnovu i razvoj, za podizanje nivoa bezbednosti na putnim prelazima.
Najviši nivo bezbednosti biće dostignut na pruzi za velike brzine do 200 km/sat između Beograda i Subotice, gde će svi putni prelazi u nivou biti denivelisani.