Sve je spremno za otvaranje puta od Surčina do Obrenovca kojim će biti spojeni koridori 10 i 11. U toku su završni radovi gde se uređuje i okolina nasipa. Most na Savi kod Obrenovca dužine više od kilometar i po je uspešno testiran.
Most koji je spojio obale Save dugačak je 1.581 metar, a glavni raspon nad plovnim putem ima 175 metara. Sastoji se od 27 stubova i 30 rasponskih konstrukcija koje su, zahvaljujući sistemima pokretnih oplata, građeni paralelno sa obe strane reke.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- To je niz od sedam mostova od kojih je jedan glavni most preko Save, ostali mostovi su prilazne konstrukcije velikih raspona po 50-60 metara i nalaze se i sa leve i sa desne strane Save. Za svaki smer postoje po tri saobraćajne trake, znači dve saobraćajne i jedna zaustavna traka. Postoje i pešačke i službene staze, one su 0,75, kad se saberu odbojne ograde imamo prostor od dva metra - kaže projektant CIP-a Nada Pavlović.
Na ovom putnom pravcu planirana je još jedna saobraćajnica, kažu u institutu CIP. To je veza Novog Beograda i ove petlje koja direktno vodi do mosta kod Obrenovca.
- Pravi efekat je kad se Novi Beograd spoji sa Surčinom, odnosno sa Obrenovcem i poveže sa dve novobeogradske saobraćajnice, sa Vojvođanskom ulicom i Ulicom Jurija Gagarina - navodi Milutin Ignjatović u ime CIP-a.
Deo Koridora 11 koji će povezati Surčin i Obrenovac dugačak je 17,6 kilometara, a najznačajniji objekti na ovoj trasi su most preko Save kod Bariča, kao i dve atraktivne i funkcionalne petlje – "Surčin" i "Obrenovac".
Završetkom ovih radova, dužina auto-puta "Miloš Veliki" (Beograd - Čačak) biće 120 kilometara.
Očekuje se puštanje u rad ove saobraćajnice 19. decembra i rasterećenje postojećeg puta Beograd–Obrenovac.