U planu je da u naredne tri godine bude rekonstruisano oko 5.000 kilometara puteva u Srbiji. Na spisku su 143 deonice koje će biti presvučene asfaltom, a među njima je oko 300 kilometara auto-puteva, više od 2.000 kilometara magistralnih pravaca, oko 2.500 regionalnih saobraćajnica, kao i oko 200 kilometara lokalnih puteva.
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, za Novosti, kaže da očekuje da će predlog saobraćajnica koje će biti rekonstruisane biti usvojen na sednici Vlade Srbije u narednih mesec dana.
- Rekonstruisaćemo 5.000 kilometara puteva, a za to će biti izdvojeno oko milijardu evra - navodi Mihajlovićeva. - Taj posao je jednako značajan kao izgradnja celog jednog novog koridora. Uložićemo u magistralne, regionalne i lokalne puteve. Važan nam je regionalni ekonomski razvoj. To su žile kucavice po okruzima.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Putare čeka ozbiljan posao, a ministarka kaže da će resorna ministarstva pomoći domaćim građevinskim firmama.
- Tražili smo od Puteva Srbije da vidimo koje kompanije imaju kapacitet da se uključe u ovaj projekat - kaže ministarka. - U Srbiji će se graditi 650 kilometara auto-puta i rekonstruisaće se 5.000 kilometara. To je ozbiljan posao i zato razmatramo mogućnost da osnažimo srpske građevince i da im obezbedimo subvencije za kupovinu kamiona i opreme. Razgovaraćemo i sa Ministarstvom odbrane. Oni imaju fantastičnu operativu, Direkciju za građevinu, da i njih pod tržišnim uslovima uključimo u izgradnju puteva.
Dok se završavaju deonice na novim koridorima, one koje su pre nekoliko decenija izgrađene na auto-putu od Subotice do Niša "zrele" su za ozbiljnu popravku. Na potezu od Subotice do Novog Sada biće rekonstruisane tri trake sa desne strane u dužini od 52 kilometra, dok će deonice na Koridoru 10, Požarevac-Batočina, Paraćin-Ćuprija-Jagodina, Pojate-Niš "Sever" i Niš "Jug"-Doljevac-Leskovac, biti sređene u punom profilu. Kompletnu rekonstrukciju čeka i deonica na auto-putu ka Zagrebu, od Kuzmina preko Rume do Beograda.Najviše posla za putare biće u Vojvodini. Radiće se magistrale Subotica-Sombor, Čoka-Kikinda, Vrbas-Kula-Sombor, Srbobran-Bečej, Sombor-Odžaci, Novi Sad - Bačka Palanka, Zrenjanin-Žitište-Srpska Crnja, Bačka Palanka-Bač-Odžaci, Zrenjanin-Sečanj-Vršac, Kuzmin-Erdevik-Bačka Palanka, Beograd-Zrenjanin i Pančevo-Kovin-Smederevo-Ralja. U planu je i rekonstrukcija 50 kilometara od Sremske Mitrovice do Bogatića, kao i 40 kilometara od Bele Crkve do Vršca.
Najduži magistralni put koji vapi za rekonstrukcijom je Požarevac-Kladovo, preko Velikog Gradišta, Golupca i Donjeg Milanovca u dužini od 164 kilometra, a odmah za njim i Beograd-Lazarevac-Rudnik od 101 kilometar. Posla za putare će biti i na potezu od Male Krsne do Požarevca, zatim na putu Ćelije-Lajkovac-Valjevo, Mali Požarevac-Mladenovac-Topola, Topola-Kragujevac.
Novi asfalt dobiće i magistralni putevi Valjevo-Kosjerić-Požega, Požega-Arilje-Ivanjica, Ivanjica-Sjenica, Lazarevac-Aranđelovac, Topola-Rača, Majdanpek-Negotin, Kladovo-Negotin, Negotin-Zaječar, Zaječar-Knjaževac, Niš-Svrljig-Knjaževac, kao i potez od petlje Merošina do Prokuplja i od Prokuplja preko Beloljina do Kuršumlije. Dalje će se raditi na trasi od Kuršumlije do Merdara, kao i na delu puta Beloljin-Blace, Ivanjica-Ušće, Raška-Novi Pazar, Novi Pazar-Ribariće, Novi Pazar-Sjenica, Leskovac-Lebane-Medveđa, Vladičin Han-Surdulica, Loznica-Osečina-Valjevo, Sušica-Kremna-Kotroman, Užice-Rogačica, Mijoska-Jabuka, Novi Pazar-Tutin, Mehov krš-Ribariće. Predviđene su popravke i na putu Ostružnica-Umka-Barič-Obrenovac, kao i na potezu od Obrenovca do Vladimiraca.