Nasipanjem više desetina tona peska kao podloge budućeg puta, trasirana je kompletna deonica obilaznice oko Zrenjanina, od Mihajlovačkog do Temišvarskog druma, sa novim mostom preko Begeja, čije konture se naziru, a koji je jedna od najvažnijih strateških tački kompletne izgradnje i treće faze izgradnje obilaznice, čija vrednost je 350 miliona dinara, koje finansira Vlada Srbije.
Na gradilištu mosta u toku je ugradnja potpornih zidova i armiranje nosećeg stuba na levoj obali Begeja, kao i izrada šest betonskih greda - nosača kolovozne konstrukcije, koje će premostiti reku, a istovremeno mašine su koncentrisane na lokaciji buduće kružne raskrsnice, gde se ukrštaju Prvomajska ulica i obilaznica.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Intenzivni radovi deo su treće faze gradnje obilaznice, saobraćajnice od lokalnog puta Zrenjanin - Mihajlovo do magistralnog državnog puta I-b reda Zrenjanin - Srpska Crnja, odnosno od Mihajlovačkog do Temišvarskog druma, sa dve kružne raskrsnice i mostom preko Begeja. Radove izvodi preduzeće Bauwesen d.o.o. iz Lazarevca, kao član grupe glavnog izvođača radova beogradskog preduzeća Energoprojekt - niskogradnja, a investitor je Javno preduzeće Putevi Srbije.
Aktivnosti na eksproprijaciji zemljišta na poslednjoj deonici trase, četvrtoj fazi obilaznice, od Temišvarskog druma do industrijske zone "Jugoistok" takođe su u toku i ovom fazom predviđena je takođe gradnja 3,7 kilometara puta, sa kružnom raskrsnicom na Lazarevačkom drumu, nadvožnjakom preko železničke pruge Zrenjanin-Pančevo i propustom preko Aleksandrovačkog kanala. Grad Zrenjanin će finansirati otkup zemljišta i izradu projektne dokumentacije, a Vlada Srbije gradnju puta, čija je procenjena vrednost oko 450 miliona dinara.
Kada bude u potpunosti završena, a to se očekuje naredne godine, obilaznica će biti ukupne dužine 14,5 kilometara i spajaće novosadski i beogradski put i ukrštati se van grada sa svim ostalim državnim putevima, ka Kikindi, Srpskoj Crnji i Vršcu, i lokalnim ka Elemiru i Mihajlovu.