Nemačka je u maju ove godine otvorila svoj prvi "električni" put pridruživši se tako Švedskoj i Sjedinjenim Američkim Državama koje su u prošlosti sličnim poduhvatom električnim i hibridnim vozilima već obezbedile mogućnost punjenja u toku vožnje.
Auto-put za kamione na električni pogon u Nemačkoj (foto: Siemens)
Deonica auto-puta na severu Frankfurta, dugačka 10 km, bila je unapređena sistemima kablova nalik onima iznad vozova, tramvaja i trolejbusa s ciljem smanjenja emisija štetnih gasova od strane saobraćajnog sektora i posledičnog smanjenja zagađenja vazduha.
Projekat je tek u povoju, a samo za sprovođenje test-faze Ministarstvo životne sredine Nemačke je izdvojilo 15 mil EUR. Povrh toga, u razvoj neophodne energetske infrastrukture je uloženo 14,6 mil EUR.
Princip "elektrifikacije" saobraćajnica je 2012. godine razvila jedna od vodećih svetskih kompanija u oblasti elektronike i elektrotehnike Siemens.
Napredna tehnologija omogućava da hibridni kamioni, pri brzini i do 90 km/h, pomoću tzv. pantografa na njihovim krovovima (pantografi – tehnički uređaji za prenos električne energije) "vuku" električnu energiju iz postavljenih kablova, te da se na taj način pune. Kada isprazne kapacitete baterija, hibridi se prebacuju na dizel pogon.
Odsek za saobraćaj nemačke savezne države Hesen, u kojoj je i realizovan projekat, je saopštio da je električna energija iz kablova na auto-putu obnovljivog porekla, što daje još jednu dimenziju održivosti.
Saobraćajnicama Nemačke i dalje jezdi neznatan broj hibridnih kamiona, ali su stručnjaci procenili da bi zaokret ka elektropogonu preduzetnicima na pređenih 100.000 km uštedeo oko 20.000 EUR – što će ih potencijalno motivisati da se ubuduće kreću na električnu energiju.
Ukoliko se dekarbonizacija posredstvom "elektrifikacije" puteva ispostavi izvodljivom, još 13.000 kilometara nemačke saobraćajne mreže će biti opremljeno kablovima za punjenje hibrida, najavili su nadležni organi.