Nakon što su u maju zabijeni svi šipovi, 148 stalnih i dva testna, koji su ispod površine mora, na njih su počele da se postavljaju naglavne ploče tj. prvi delovi mosta koji će biti vidljivi na površini mora. Most je tako provirio iz mora za manje od godinu dana otkako je kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) uvedena u posao.
Na gradilištu Pelješkog mosta trenutno radi ukupno 385 radnika. Ovde se nalazi čak 21 plovni objekat – plovne dizalice, barže za prevoz elemenata konstrukcije, trajekti, remorkeri i šlepovi. Najveća dizalica na svetu za zabijanje šipova „Xong Cheng 1“ napustila je Malostonski zaliv pre mesec i po dana.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Betonske ploče povezuju šipove tako da oni zajednički nose masu konstrukcije, odnosno omogućuju da se opterećenje sa dna stuba jednako rasporedi na sve šipove. S obzirom na to da je u nivou mora, naglavna ploča ujedno služi i kao zaštita od udara broda. Dimenzije naglavnih ploča su 29 metara poprečno i 23 uzduž mosta, a debljina se menja od četiri metra na ivici do pet metara uz stub. S obzirom na tako velike dimenzije, oplata se montira na vrhove šipova koji izviruju iz mora u delovima.
Ovi delovi se spajaju dok se ne formira sanduk iz kojeg se mora ispumpati voda da može da se postavi armatura. Kad je ta faza gotova, sledi betoniranje naglavnice. Zatim se na njih postavljaju stubovi. U Hrvatskim cestama kažu da su od početka radova na mostu, koji su formalno počeli uvođenjem CRBC-a u posao krajem jula prošle godine, dosad zabijeni svi čelični šipovi, a da je na zadnjih devet šipova na stubnom mestu S3 potrebno još izvršiti i bušenje što je planirano za 26. jul ove godine.
Objašnjavaju da su na tom mestu završeni radovi na izgradnji radno-zaštitne konstrukcije, odnosno platoa za izvođenje radova iskopa RCD mašinom i za ugradnju čeličnih šipova i armaturnih koševa.
Tokom juna nastavljeni su radovi na iskopu jame ili bunara promera 11 metara i visine osam metara na poziciji izgradnje valjkastog temeljnog bloka kopnenog stubnog mesta S2.