Pobedničko rešenje na nedavno održanom arhitektonsko-urbanističkom konkursu za Savski trg dobilo je razradu, čime je napraviljen još jedan korak u obličavanju njegovog konačnog izgleda. Pobedničko rešenje izradio je španski studio Fenwick Iribarren Architects, a urbanistički projekat je razvijen u beogradskoj firmi CeSTRA.
Konsolidovan dizajn treba da prilagodi pobedničko rešenje realnoj situaciji, pa je samim tim došlo i do značajnijih izmena u prvobitnom planu, a delovi partera su detaljnije razrađeni i definisani. Držeći se zadatog okvira, urbanistički projekat je ipak ponudio neke koherentnije odgovore. Glavne promene odnose se na saobraćajno rešenje, ali je redefinisana i pozicija spomenika Stefanu Nemanji, kao jednog od najvažnijih otvorenih pitanja u samom konceptu.
Jedan od najvećih beogradskih trgova stremi potpunoj funkcionalnoj i estetskoj transformaciji. Sadržajem siromašno pobedničko rešenje bavilo se više geometrijom prostora, a ne samim funkcijama i uređenjem partera. Sa urbanističkim projektom definisan je pejzažni dizajn i uređenje prostora, ali i pozicija buduće podzemne garaže, novi tokovi površinskog saobraćaja itd. Kao što smo napomenuli, najveća promena napravljena je izmeštanjem svih vidova saobraćaja sa trga, čime je jasno zaokružena pešačka celina. U odnosu na pobedničko rešenje koje je zadržalo šinski koridor na trenutnoj poziciji, urbanistički projekat ga pravilno izmešta u sredinu obodne saobraćajnice. U svakom slučaju, prostor je dobio kompaktan i otvoren plan što je značajno unapređenje u odnosu na prvobitnu ideju.
Korak do konačnog izgleda Savskog trga (Fenwick Iribarren Architects, preuzeto sa Beobuild.rs)
Kako je uređenje prostora Savskog trga stilski ograničeno i uslovljeno razvojem „Beograda na vodi”, dobijeno parterno rešenje ima krajnje minimalistički pristup. Otvorene i zelene javne površine biće uređene u kontestu novih stambenih blokova u susedstvu, bez obzira na estetizovano i istorijsko okruženje. To bi trebalo da delimično ublaži urbanističko-arhitektonski nesklad koji stvaraju dva koncepta jedan do drugog. Koncentrični raspored zelenila bila je glavna odlika pobedničkog rešenja i ono je u celosti zadržano sa utvrđenim zasadom. Projekat predviđa i velike travnate površine, ali ostaje pitanje praktične upotrebe i održavanja takvog prostora, imajući u vidu da se radi o prometnom tranzitom trgu. Planirana je i fontana ispred zgrade nekadašnje stanice, koja je u prikazima sa vodoskocima na pločniku bez bazena.
Jedna od bitnih kritika pobedničkog rešenja bila je pozicija spomenika Stefanu Nemanji, tako da je i ovde napravljen relativni napredak. Planiran na ivici stepeništa pristupnog platoa, sada će se nalaziti na samom platou, pomeren ispred desnog krila objekta. Ukoliko se i zgrada nekadašnje stanice posveti istoj temi, onda nova pozicija spomenika može imati smisla. Pozitivan rezultat nove pozicije je da sada ostaje očuvana vizura prema glavnom ulazu objekta iz Nemanjine ulice, ali je time spomenik postao jedini asimetrični objekat u prostoru. Kao važna prateća funkcija planirana je garaža budućeg objekta kulture, sa oko 220 mesta na dve podzemne etaže. Treba istaći da je prenamena i rekonstrukcija istorijskog zdanja nekadašnje železničke stanice jedan je od najvažnijih preduslova za novi koncept Savskog trga.