Gradski sekretar za investicije Luka Petrović najavio je predstojeće veće radove na rekonstrukciji i uređenju saobraćajnica u centralnoj zoni Beograda. Kako je precizirao, reč je o ulicama Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana, tačnije o potezu od Ruzveltove do Ulice Tadeuša Košćuška, u dužini od skoro tri kilometra, uključujući i raskrsnicu Cara Dušana - Tadeuša Košćuška i uređenje platoa u zoni raskrsnice ulica Džordža Vašingtona i Palmotićeve.
- Projekat rekonstrukcije i uređenja saobraćajnice obuhvata saobraćajne površine, komunalnu infrastrukturu, tramvajske koloseke i kontaktnu mrežu. Predviđena je i kompletna rekonstrukcija svih instalacija - elektroenergetske, vodovodne, kišne kanalizacije, te saobraćajne signalizacije. Na svim raskrsnicama biće postavljene kamere za video monitoring. Planirana je i nova kontaktna mreža, novi stubovi kontaktne mreže predviđeni su i za postavljanje svetiljki javnog osvetljenja, na svakom stubu po dve, a nova rasveta je LED. Na platou u Palmotićevoj ulici predviđena je ambijentalna rasveta - naveo je Petrović.
Projektom ozelenjavanja zaštićena su postojeća stabla, a drvoredi će biti dopunjeni na mestima gde su sadna mesta bila prazna. Predviđeno je i zaštitno oivičenje sadnih jama, odnosno otvora za stabla u zastoru, sa dva niza granitne kocke, radi dodatnog osiguranja od vozila, u zoni parking prostora, dodao je Petrović.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Kad je reč o saobraćajnoj signalizaciji, 21 raskrsnica je semaforizovana. Semaforska signalizacija će raditi u adaptibilnom režimu rada svetlosnih signala. Trotoari i pešački prelazi projektovani su u skladu sa Pravilnikom o tehničkim standardima planiranja, projektovanja i izgradnje objekta, kojima se osigurava nesmetano kretanje i pristup osobama sa invaliditetom, deci i starim osobama.
Na mestima za parkiranje vozila koje koriste osobe sa invaliditetom, izlaz je obezbeđen spuštanjem rampe, a ukupan broj parking mesta je 21. Na trotoarskim površinama projektovane su staze za slabovide, od kamenih taktilnih ploča. Završni sloj na trotoaru i parkingu rađen je od kamenih ploča i kamenih ivičnjaka za oivičenje.
- Predviđeno je da ukupno trajanje radova iznosi dvesta dana, a radiće se po deonicama, uz izmene režima saobraćaja ili zatvaranje. Deonice su sledeće: 1. Ruzveltova – Starine Novaka, 2. Starine Novaka – Takovska, 3. Takovska – Bulevar despota Stefana, 4. Bulevar despota Stefana – Francuska, 5. Francuska – Kralja Petra i 6. Kralja Petra – Tadeuša Košćuška – istakao je Petrović.
Radovi se izvode istovremeno na po dve deonice po sledećem redosledu: prvo, deonica 3 i 4 (predviđen rok 70 dana), drugo, deonica 2 i 5 (65 dana) i treće, deonica 1 i 6 (65 dana). Pojedine deonice na kojim se izvode radovi biće potpuno zatvorene za saobraćaj, osim raskrsnica Takovska, Bulevar despota Stefana, Francuska, Dobračina i Kralja Petra. One će biti zatvorene znatno kraće od deonice kojoj pripadaju, s obzirom da će se koloseci u raskrsnicama postavljati u prefabrikovanim betonskim pločama, čime se postiže brži završetak radova na njihovoj rekonstrukciji, pojasnio je Petrović.
Izvođač radova je grupa ponuđača koju čine Colas Rail, Francuska - nosilac posla, i Energoprojekt-niskogradnja A.D., Beograd - član grupe ponuđača.