Spektakularni reljefi kojima Norveška može da se pohvali ujedno su i njena prednost i njena mana. Brojni fjordovi magnet su za ljubitelje prirode, ali istovremeno otežavaju saobraćaj samim Norvežanima. Na primer, put od Kristijansanda, grada na jugu zemlje do Trondhejma u središnjem delu Norveške traje punih 21 sat, iako je reč o 800 kilometara. Da bi se ta udaljenost prešla potrebno je i nekoliko puta koristiti trajekt. Norveška vlada planira da prepolovi to vreme, zbog čega uskoro počinje realizacija 40 milijardi dolara vrednog projekta.
Plutajući tuneli (screenshot YT The B1M)
Skupi infrastrukturni projekat podrazumeva izgradnju mostova, kao i najduži i najdublji tunel koji će biti izbušen ispod morskog dna. Tunel će se nalaziti na 392 metra dubine, a biće dugačak 27 kilometara.
Ipak, najizazovniji deo ovog arhitektonskog čuda biće „plutajući" tuneli koji će ići na 30 metara ispod površine vode. Ovi tuneli nisu zaista plutajući kako se najčešće zovu. Oni su fiksirani u mestu, a zovi ih još i „potpoljeni tuneli".
Potopljeni tuneli iz vazduha (screenshot YT The B1M)
Ovi tuneli će zapravo biti postavljeni u onim fjordovima gde nije moguće postaviti pontonske mostove, koji su takođe deo projekta E39, najvažnijeg magistralnog puta kroz Norevešku.
O ovom tipu tunela razmišljaju i Kina, Italija i Južna Koreja. Ako zaista uspe da se realizuje projekat, Norveška će biti prva zemlja na svetu koja će imati potopljene tunele.