Ove godine biće nastavljena rekonstrukcija železničkog koridora 10 na južnim prilazima Beogradu, i to na deonici Jajinci–Mala Krsna. Ugovor o rekonstrukciji ove 59 kilometara dugačke deonice potpisan je u decembru prošle godine sa francusko-srpskim konzorcijumom Energoprojekt niskorgradnja/Colas Rail, a očekuje se da radovi počnu najkasnije do juna ove godine.
Ovaj projekat je samo nastavak radova na obnovi kraka Jajinci-Mala Krsna-Velika Plana, gde je u prvoj fazi tokom 2016. već završena rekonstrukcija prvih 29.5km između Male Krsne i Velike Plane. Južni prilazi Beogradu predstvaljaju jednu od prioritetnih tačaka na železničkom koridoru 10, koja zbog smanjene brzine vozova na ispod 50km/h vrlo negativno utiče na efikasnost i konkurentnost pruge Beograd-Niš.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Rekonstrukcija pruge Jajinci-Mala Krsna podeljena je u dva lota: Lot 1 čini rekonstrukcija otvorene pruge na deonici Jajinci-Mala Krsna, dok Lot 2 obuhvata rekonstrukciju stanice Mala Krsna. Stanica Mala Krsna je značajno čvorište srpskih pruga i najveća stanica na ovoj deonici, ali će rekonstrukcijom pored nje biti obuhvaćeno još sedam stanica i šest stajališta. Pored toga, ova deonica od objekata sadrži još tri mosta i tri tunela, koji će takođe biti sanirani tokom ovih radova. Rekonstrukcija će obuhvatiti donji i gornji stroj pruge, elektro postrojenja i instalacije, kao i staničnu infrastrukturu. Ono što je važno napomenuti za ovaj projekat je da će radovi biti obavljani u režimu potpune obustave saobraćaja, pa će tokom trajanja rekonstrukcije vozovi biti preusmereni na prugu preko Mladenovca i Resnika.
Ukupna vrednost projekta rekonstrukcije pruge Jajinci-Mala Krsna iznose 39.3 miliona evra (bez PDV-a), a predviđen rok za njegov završetak je petnaest meseci od početka radova.