Novosadska uprava u sklopu višegodišnjih priprema za gradnju novog mosta preko Ribarca, raspisala je javni tender za izbor firme koja će napraviti Generalni projekat sa prethodnom studijom novog mosta preko Dunava, u nastavku Bulevara Evrope.
Gradnja ovog mosta u planovima razvoja Novog Sada pominje se više od pola veka, čak i pre nego što se razmišljalo o gradnji Mosta slobode. Međutim, tek pre nekoliko godina gradnjom Bulevara Evrope i Bulevara Patrijarha Pavla, uz decenijama ranije sagrađen Bulevar cara Lazara i Ulicu Cara Dušana, napravljene su sve saobraćajnice koje će sa bačke strane voditi ka novom mostu.
Gradnja ovog mosta, kako je 021.rs ranije pisao, nije predviđena pre polovine naredne decenije, dok po drugim procenama to može uslediti čak 2030. godine. Procenjena vrednost gradnje je u visini i do tri godišnja budžeta Grada, odnosno oko 50 do 60 miliona evra bez pristupnih saobraćajnica, tako da je upitno kako bi Novi Sad finansirao njegovu gradnju. Podsetimo, novi drumsko-železnički most na mestu Žeželjevog i popravka Mosta slobode, izgrađeni su odnosno plaćeni zahvaljujući donacijama međunarodnih institucija i uz pomoć Republike i Pokrajine.
Generalni projekat mosta za koji je sada raspisan tender će načelno odrediti izgled mosta koji će spojiti Novi Sad i Sremsku Kamenicu preko Ribarca i Šodroša. Do sada je u urbanističkim planovima novi most uglavnom crtan nalik Mostu slobode, a Uprava za građevinsko zemljište i investicije u konkursnoj dokumentaciji od projektanta traži da se to promeni, odnosno da budući objekat ne liči ni na jedan postojeći most u Novom Sadu.
U dokumentaciji stoji da će most imati po dve kolovozne trake u oba smera na delu od Ribarskog ostrva do sremske strane, a tri trake u oba smera u delu od Ribarskog ostrva do spuštanja na bačkoj strani. Celom dužinom mosta biće razdelna traka sa obostranim pešačkim i biciklističkim stazama, tako da će most ukupno biti širok od 30 do 37 metara.
Kraj novog mosta preko Ribarca sa bačke strane će biti povezan sa budućim krakom Bulevara Evrope, dok će sa sremske strane biti spojen sa Karađorđevom ulicom i državnim putem 119 (Hrvatska-Beočin-Sremska Kamenica). Okolne pristupne saobraćajnice novi most će povezati sa planiranim nastavcima Bulevara despota Stefana, ulicama 1300 kaplara i Sime Mitavulja, kao i Ribarskim ostrvom i Kameničkom adom.
Procenjena vrednost tendera za izradu Generalnog projekta novog mosta je 20,8 miliona dinara.