INFONET-468X60-BANNER

BLANKO-970X250-BANNER

Deonica Koridora 11 od Uba do Lajkovca u katastrofalnom stanju

19.11.2018. | Marko Tašković | Blic

Deonica koridora 11 Ub-Lajkovac ušla je u istoriju srpskog građevinarstva. To je prvi put koji nije ni otvoren a gradi se iz početka. To je i najskuplji auto-put u istoriji Srbije jer je u 12,5 kilometara uloženo skoro 100 miliona evra. Od prvih bagera izvođača radova Puteva Užica i Planuma stvari su krenule nizbrdo, a rokovi za završetak gradnje pomerani su gotovo svake godine.

Tako je bivši ministar građevinarstva Milutin Mrkonjić, tokom čijeg mandata je i počela gradnja, najpre najavljivao da će auto-put biti završen u novembru 2011. godine. Međutim, ovaj deo koridora 11, u čiju je izgradnju prvobitno uloženo oko 73 miliona evra, završen je tek tri godine kasnije.

Pošto nije bila povezana ni sa jednom drugom saobraćajnicom, deonica pune tri godine nije bila otvorena za saobraćaj, da bi se krajem 2017. ispostavilo da je asfalt na 2,5 kilometara pun oštećenja. Zbog toga je u avgustu počela sanacija, koja će koštati najmanje 10 miliona evra. Radove na popravci izvodi kineski Shandong i Energoprojekt niskogradnja.

Zoran Babić, direktor Koridora, koji nadzire sanaciju, ističe za Blic da je izgradnja ovog puta presedan.

- Do sada se u Srbiji nikad nije dogodilo da već izgrađeni auto-put moramo da rušimo i gradimo iz početka, a upravo to se dogodilo. Jednostavno, ovaj put se bukvalno raspao i pre nego što je pušten u saobraćaj. Kada je nasip raskopan, videlo se da je stanje još lošije nego što su pokazala prva ispitivanja: korišćeni su nekvalitetni materijali, u osnovu puta ugrađena je velika količina gline, odvodnjavanje nije urađeno kako treba... Veliki deo mora da se gradi iz početka, što će koštati najmanje 10 miliona evra - naglašava Babić.

Ilustracija (www.pixabay.com)

On je uputio poziv svima koji su odgovorni.

- Bilo bi jako dobro i kada bi svi koji su učestvovali u izgradnji došli da sami vide šta je stvarno urađeno, jer ovako nešto do sada nismo imali. Kompanije koje rade na sanaciji čine ogromne napore da deonicu osposobe do kraja godine kako bi bila bezbedna, a kompletan auto-put do Preljine pušten u saobraćaj - ističe Babić.

Zbog nekvalitetnih radova na deonici UB-Lajkovac, Ministarstvo građevinarstva podnelo je prošle godine krivične prijave protiv 13 odgovornih, na čelu sa bivšim ministrom Mrkonjićem. Ministarka Mihajlović najavila je sada nove krivične prijave.

- Sada se vidi da je ovaj auto-put pravljen bukvalno od blata. Mi smo pre godinu dana podigli krivičnu prijavu protiv svih odgovornih za izgradnju ove deonice koju ćemo sada da proširimo i na odgovorne u laboratorijama koji su davali saglasnost da je materijal koji je ugrađivan u auto-put odgovarajućeg kvaliteta. Prijava će biti proširena i na deo nadzora na ovoj deonici - rekla je Mihajlovićeva.

Ista kilometraža u Grdelici koštala 20 miliona dolara manje.

Mihajlovićeva je istakla da je deonica Ub-Lajkovac ukupno plaćena 100 miliona dolara i da je imala 15 aneksa, a da je deonica iste dužine u Grdeličkoj klisuri, najtežem gradilištu u ovom delu Evrope, koštala 20 miliona dolara manje!

- Deonica Ub-Lajkovac je primer kako više nikad ne sme da se radi i svi oni koji su u tome učestvovali treba da odu da vide šta su radili - kaže Mihajlovićeva.

Bivši ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić ponovo je izjavio da ne zna šta je problem sa deonicom Ub-Lajkovac, jer „šest i po godina nije bio tamo", a s druge strane tvrdi da već zna koje će sve biti poteškoće sa koridorom 10 iako, kako kaže, ni njega ne obilazi?!

- Ja šest i po godina nisam bio na koridoru 11. Jula 2012. sam završio prvi mandat i počeo drugi kao ministar saobraćaja, drugi čovek se bavio koridorima. Od 2010. do 2011. u mom mandatu nije bila nijedna primedba na kvalitet radova - kazao je Mrkonjić za Prvu TV.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;