Otvaranjem radova na preostalim segmentima sektora B Obilaznice oko Beograda pokrenut je jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata na teritoriji glavnog grada. Iščekivanje i nepoznanice dugo prate ovaj autoput, pošto je komercijalni ugovor sa izvođačima potpisan je još u novembru 2016. godine. Prvobitni planovi podrazumevali su početak radova još 2017. i završetak tokom 2020. godine, međutim taj cilj nije ostvaren. U međuvremenu završeni su pripremni radovi - izgrađeno je radničko naselje, pripremljen teren za deponovanje materijala, da bi konačno u julu i zvanično počela gradnja. Odalaganja na početku projekta dovela su do blagog pomeranja krajnjeg roka, pa se umesto 2020. kao krajnji rok sada pominje jul 2021. godine.
Videćemo kako će se stvari dalje odvijati, pošto je zbog nerešenog finansiranja pitanje krajnjeg roka još uvek otvoreno. Naime, ugovor o kreditu za ovu deonicu još uvek nije zaključen, što ostavlja mogućnost da tokom izvođenja dođe do novih odlaganja. Za sada radovi se izvode učešćem budžeta Republike Srbije, ali će dinamika izvođenja biti ugrožena ukoliko se zajam ne realizuje do kraja godine. U tom slučaju narastao rok od 36 meseci bio bi dodatno produžen. Projekat inače vredi 207 miliona evra, a finansira se 85% kreditom kineske EXIM banke i 15% iz državnog budžeta. Važno je napomenuti da je ovo prvi kredit neke evropske zemlje u kineskim juanima, što je donekle i uticalo na dosadašnje trajanje procedura. Radove na preostalim segmentima sektora B Obilaznice izvodiće kineski “Power Construction Corporation of China“ i azerbejdžanski „Azvirt“.
Predmet ovog ugovora su deonice 4, 5 i 6 sektora B Obilaznice oko Beograda ukupne dužine skoro 21 kilometar, od Ostružničkog mosta do petlje Bubanj potok. U odnosu na nivo izvedenosti projekat možemo podeliti na dve celine, pošto su delovi sektora B već završeni u poluprofilu, i to na deonici od Ostružničkog mosta do tunela Straževica u dužini od 10.8 kilometara (deonica 4 i 5). Na delu trase koja je već u poluprofilu neophodno je dograditi levu traku autoputa. Dva tunela na ovoj trasi (Lipak i Železnik) već su izgrađeni sa obe tunelske cevi, tako da će jednostavnom dogradnjom biti u punoj funkciji. Izazov će pre svega biti izgradnja leve trake na 6 mostova, gde su najznačajniji „Sveta Petka“ (408m), „Železnička reka“ (406m), „Kijevski potok“ (571m) i „Topčiderska dolina“ (597m). Na delu trase u poluprofilu nalazi se i tunel Straževica (745m), koji će ovim projektom biti proširen na pun profil autoputa izgradnjom leve tunelske cevi.
Preostala dužina ovog autoputa, od tunela Straževica do buduće petlje Bubanj potok (deonica 6), gradiće se kao potpuno nova trasa sa dve velike petlje. Obilaznica će funkcionisati potpuno nezavisno od postojećeg Kružnog puta, uz njegovo delimično izmeštanje i rekonstrukciju. Trasa autoputa postavljena je sredinom doline, a najznačajniji objekti na trasi su tunel Beli potok (373m) i most „Pružni prelaz“ (preko požarevačke pruge, 452m). Na mestu nedavno izmeštene naplatne rampe nići će petlja “Bubanj potok”, veliko ukrštanje Obilaznice i autoputa Beograd-Niš, koja je projektovana za dvofaznu realizaciju. Ovaj projekat obuhvata prvu fazu ove petlje i podrazumeva osnovni program veza, dok će preostali pravci biti izgrađeni tokom realizacije sektora C Obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva. Pored petlje na Bubanj potoku, planirana je i izgradnja velike kružne petlje “Avala”, koja će omogućiti vezu Obilaznice sa Kružnim putem, i dalje sa Avalskim putem.